mailverkeer binnen een onderneming

pheadrus
Topic Starter

mailverkeer binnen een onderneming

#1 , 27 sep 2013 11:41

hallo,

ik merk dat mails die ik verstuur naar collega's of directie,... vaak in zijn geheel worden doorgestuurd naar anderen, wat voor mij niet de bedoeling is.
een mail is voor mij aanvankelijk een communicatie tussen mij en de/een geadresseerde.

ik denk er aan om een standaardtekst toe te voegen aan mijn mails, vb. 'stuur deze mail niet door zonder mijn uitdrukkelijke toestemming!'

vraag: is een dergelijke standaardtekst rechtsgeldig? Heb ik wanneer ik deze tekst toevoeg een rechtsgrond om mij op te baseren?

groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 sep 2013 08:55

http://www.internet-observatory.be/inte ... 12o_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Langs de andere kant geldt dat je e-mailcorrespondentie op bedrijfsvlak wel hoort tot het eigendom van een bedrijf (staat vaak ook zo in je AO), en je niet zomaar kan verzetten tegen het forwarden van elke mail. Bovendien kan je (om een extreem voorbeeld te geven) een mail met roddels of laster over iemand niet verbieden om door te spelen of juridisch te gebruiken.

Reclame

Terug naar “Andere”