Klein probleempje op het werk
In de maand januari vraag ik aan mijn werkgever wanneer dit jaar het "groot" verlof is. Ah, normaal gezien beginnen we terug op 19-08. Dus bestel ik 4 tickets om op reis te gaan naar Spanje. In maart hagt mijn werkgever de vakantieregeling uit en daar staat op dat we terug op 12-08 beginnen. Ik spreek hem erover en hij zegt dat het normaal gezien geen probleem is want iedereen heft nog zeker meer dan 50 overuren staan en dat we die week toch thuis blijven. Pff, even geluk gehad... Dus de volgende dag hangt er een briefje uit dat we normaal gezien die week zullen sluiten en overuren opnemen, iedereen dolgelukkig natuurliijk, waaromder ik ook. Op woensdag 17-08 werd dit briefje verwijderd en hangt er een nieuw briefje aan de stempelklok. Iedereen moet terug beginnen op 12-08..

En dan nu mijn vraag:
Wat als ik gewoon niet kom opdagen? Heb al de vakbond gecontacteerd, weet morgen meer.
Ook zijn onze maaltijdcheques nog niet uitbetaald, natuurlijk de schuld van Sodexho hé en ons voorschot is ook nog niet betaald. Want, als de firma gesloten is kunnen wij geen facturen maken, geen geld ontvangen en u dan ook niet betalen. Das het antwoord van mijn baas. Vorig jaar werd ons loon van juli, dus voorschot en saldo pas betaald op 14-08...