Hallo,
Ik zat met de vraag waarover , bij ons in het bedrijf , zoveel onduidelijkheid bestaat: Hoe zwaar wordt je nu eigelijk belast op punt 25 van de fiche 281.10 diverse inlichtingen, mobiliteitspremie.
Maandelijks ontvang ik van het bedrijf (pc 124) een goede 300€ om als CHAUFFEUR 2 à 3 mensen op te halen en naar de werf te rijden. Hiervoor krijg ik 0,13€ per kilometer. Maandelijks op de loonbrief ( waarop staat: chauffeursvergoeding) weet ik dat dit bedrag niet belast wordt. Ook niet bij m'n collega's uiteraard die gewoon meerijden en een mobiliteitsvergoeding krijgen ( 0,05€ / kilometer) Nu krijg ik m'n fiche 281.10, van een onderscheid tussen de 2 verschillende premies is er al geen sprake meer, maar ik kan wel veronderstellen dat ik als chauffeur nu dubbel gefucked ben. Ik mag 's morgends als eerste vertrekken en ben 's avonds,mede dankzij ons fantastisch wegennet en drukte, als laatste thuis. Dat geld ( ong 150€) dat ik meer krijg dan hen kan ik beter opzij zetten voor de belastingen klinkt het...
Waar zit dan nog het extratje voor de moeite van het chauffeur zijn??? Waarom eerst iets geven om later misschien weer de helft ervan te komen terughalen, is het zo moeilijk om die premies ineens te belasten en de mensen geen rad voor de ogen te spannen. Zo heb ik al collega's in de problemen weten komen. Zelfde geval als met de weerverletzegels en getrouwheidspremie bouw.
Bij mobiliteitsvergoeding op de fiche 281.10 staat 3605€. Kan iemand mij zeggen hoeveel belastingen hierop gehoffen worden. Of m.a.w. hoeveel kan ik per maand best opzij zetten om later niet voor verrassingen komen te staan.
Bedankt.