Overplaatsing shift naar dag bij deeltijds tijdskrediet

fonske10
Topic Starter
Berichten: 3

Overplaatsing shift naar dag bij deeltijds tijdskrediet

#1 , 14 feb 2013 13:25

Bestaat de mogelijkheid van de werkgever een werknemer die tijdskrediet aanvraagt over te plaatsen naar dagrooster in plaats van volcontinu shiftrooster bij aanvraag tijdskrediet met als reden
"deeltijds werken organisatorisch niet uitvoerbaar in shift" ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2013 09:40

de werkgever heeft die mogelijkheid, niet noodzakelijk de verplichting

fonske10
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 feb 2013 16:59

betekent wel serieus inkomensverlies, ipv op 50% van bruto dan wel naar 30% van huidig bruto.
ook in strijd met contract bij indiensttreding.
lijkt me mogelijk aan te vechten via juridische bijstand mits deftige argumenten dat het in shift wel degelijk te regelen valt naar
organisatie toe.
iemand ervaringen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38770

#4 , 15 feb 2013 18:48

En wie moet de werkgever uw andere uren laten lopen?

fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#5 , 16 feb 2013 12:03

Bestaat de mogelijkheid van de werkgever een werknemer die tijdskrediet aanvraagt over te plaatsen naar dagrooster in plaats van volcontinu shiftrooster bij aanvraag tijdskrediet met als reden
"deeltijds werken organisatorisch niet uitvoerbaar in shift" ?
is normaal geregeld op bedrijfsvlak. CAO.
in dag zonder loonverlies is ook een mogelijkheid.
lijkt me een poging u te doen afzien van tijdskrediet.
en als ge bij een vakbond zijt aangesloten neem daar zeer zeker snel info bij juridische dienst.
er staat nergens dat tijdskrediet niet kan , mag in ploegen.
bedoeling tijdskrediet is iemand anders aan een job te helpen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 feb 2013 18:36

er is wel degelijk een regeling dat 4/5e tijdskrediet in bepaalde ploegensystemen (waaronder als ik het goed voor heb vele volcontinusystemen) niet kunnen. Men moet immers 5 dagen per week werken voor het tijdskrediet vooraleer in aanmerking te komen.

fonske10
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 18 feb 2013 11:26

JPV, klopt inderdaad voor 4/5 tijdskrediet (volcontinu in mijn geval 3,5 dagenweek), voor halftijds staat deze voorwaarde er niet bij, dus in theorie geen probleem.
Fendtje, ruikt inderdaad sterk naar een poging om de aanvvraag te ondermijnen en zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.

Terug naar “Andere”