Vakantiedagen overgang België - Nederland

KWT
Topic Starter
Berichten: 3

Vakantiedagen overgang België - Nederland

#1 , 27 jan 2013 13:11

Ik ga binnenkort aan de slag bij een Nederlands bedrijf. Ik heb echter nog geen van mijn vakantiedagen voor 2013 opgenomen. Ben ik deze kwijt als ik deze niet opneem voor mijn indiensttreding in Nederland?

Vakantiedagen in Nederland worden opgebouwd in het jaar zelf en niet in het vorige jaar zoals in België. Dus ik in het geval dat ik ze toch zou verliezen als ik ze niet opneem, dan zou ik in principe al mijn Belgische vakantie nog voor de indiensttreding kunnen nemen en dan alle Nederlandse vakantie ook nog tijdens de rest van 2013?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jan 2013 17:02

Yup, dit kan :)

KWT
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 27 jan 2013 20:24

Yup, dit kan :)
Bedankt voor de reactie. Maar klopt het dan ook dat ik het enkelvoudige vakantiegeld voor deze dagen verlies als ik ze niet opneem voor ik in Nederland begin te werken (bv. in het geval dat mijn huidige baas mij niet alle 20 dagen tijdens mijn opzeg wil laten opnemen)?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 jan 2013 21:41

nee. Je huidige werkgever zou dat wel kunnen terugvragen indien je bij hem tot het einde van het jaar nog een opzeg zou moeten doen én je vakantie (vrijwillig) niet opneemt. Dit is echter niet van toepassing op jouw situatie.

Franciscus
Berichten: 38770

#5 , 27 jan 2013 22:06

Nadeel is natuurlijk als u terug in België komt werken want dan hebt u geen vakantiedagen meer staan.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 jan 2013 06:11

Jawel. Allez, niet als hij dit jaar zou terugkomen, maar wel volgend jaar ofzo, dankzij de europese aanvullende vakantie

KWT
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 30 jan 2013 10:01

Als ik er voor zou kiezen om mijn resterende 'Belgische' vakantiedagen maar gedeeltelijk op te nemen en dus de rest als enkel vertrekvakantiegeld krijg uitgekeerd van mijn huidige werkgever, moet ik hierop dan nog extra belastingen betalen omdat ik deze dagen niet ga opgenomen hebben in 2013 (gezien ik dan in Nederland vakantiedagen neem)?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 30 jan 2013 10:53

geen extra belastingen, je betaalt gewoon belastingen op je totaal inkomen in 2013 :)

Terug naar “Andere”