Ander werkregime na ouderschapsverlof

saskia7876
Topic Starter
Berichten: 1

Ander werkregime na ouderschapsverlof

#1 , 16 jan 2013 11:05

Beste,

Ik ben zwanger en ben uitgerekend op 15 april.
Vanaf 25 maart start mijn bevallingsverlof tot en met de eerste week van juli. De rest van de maand juli zou ik dan gewoon een aantal vakantiedagen opnemen en vanaf begin augustus neem ik een maand voltijds ouderschapsverlof.
Ik werk al 9 jaar bij een bedrijf (privé) en al 9 jaar in dagdienst. In mijn arbeidscontract staan de uren van de dagdienst bij MAAR er staat ook bij dat deze uren geen wezenlijk deel uitmaken van het contract??
Ter mijne vervanging gaan ze iemand uit het 3-ploegestelsel halen die dan mijn dagjob krijgt. Als ik mijn baas vraag of ik mijn dagjob weer krijg na het weerkeren uit het ouderschapsverlof geeft hij een zeer ontwijkend antwoord.
Wat zijn hierin mijn rechten? Kunnen ze mij verplichten om in een 3-ploegenstelsel te gaan na mijn ouderschapsverlof?(en met een pasgeboren baby :shock: ) . En wat als dit voor mij privé niet haalbaar is?

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding