zelfstandige in bijberoep

Kelvinve
Topic Starter
Berichten: 4

zelfstandige in bijberoep

#1 , 04 mar 2012 12:33

Beste,

Ik denk er al een tijdje aan om naast mijn hoofdberoep een kleine internet onderneming op te zetten.
Aangezien ik dus echt wel iets wil gaan verkopen ben ik verplicht mij in te schrijven als onderneming , als zelfstandige in bijberoep weliswaar.

Nu zijn er mij toch nog een aantal zaken onduidelijk. Belangrijk om te weten is dat het enkel zal gaan om een paar honderd € extra per maand (laat ons zeggen maximum 300 €).

- Moet ik BTW betalen als het maar om dit bedrag per maand gaat dat ik met de onderneming ga verdienen ?
- Onder welke rechtsvorm kan ik de onderneming het beste inschrijven ? Bvba, eenmanszaak ?
- Wat is het minimum dat ik zal betalen aan sociale bijdrage per kwartaal?

Jullie comments zouden mij al heel ver op weg helpen

Alvast bedank,

Kelvin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redrum
Berichten: 574

#2 , 05 mar 2012 13:16

Op zich zijn dit geen echt juridische vragen. Het is onmogelijk om zo te zeggen wat de beste rechtsvorm is; als er een rechtsvorm was die zonder twijfel veel beter was dan de andere, dan zou alleen die rechtsvorm nog bestaan.

Neem contact op met een erkend Ondernemersloket, zij zullen in principe vrijblijvend op dit soort vragen antwoorden, daar zijn ze voor.

Reclame

Terug naar “Andere”