#5 , 12 feb 2012 15:33
Het was nochtans de griffie die sprak over het uitstellen van de zaak,
het enige wat wij moesten doen was contact opnemen met de tegenpartij en vragen of zij akkoord waren.
Bovendien ben ik het niet eens dat ziekte geen excuus voor niet verschijning mag zijn.
Ja, je mag je laten vertegenwoordigen, kunnen is nog wat anders. Zoiets krijg je misschien nog geregeld als je al enkele dagen ziek bent,
en daarbij al verwacht dat je op dag van verschijning nog niet genezen zal zijn. En wie weet dat?
Als je op de de dag zelf ziek wordt is dat onbegonnen werk om je nog te laten vertegenwoordigen.
Ik wist dat mijn broer zijn mutualiteit had gedagvaard, maar het fijne wist ik daar ook niet van.
Laat staan dat ik op de dag zelf genoeg zou ingelicht kunnen worden (door een zieke man) om een grondig betoog te kunnen voeren, allemaal op voorwaarde dat
ik dan nog eens verlof zou krijgen om daar te kunnen staan.
En wat als mijn broer zijn zaak had laten behandelen door een advocaat, die dan zelf zo ziek was opgestaan dat hij niet kon verschijnen?
Werd mijn broer dan bij verstek veroordeeld omdat zijn advocaat ook maar een mens is en ook ziek kan worden?
Ergens klopt er dan toch iets niet hoor.
Jezelf niet mogen ziekmelden als preventie van eventueel misbruik is ethisch alleszins niet correct.
De misbruikers moeten dan maar bestraft worden.
Trouwens, iemand die niet ziek is mag geen doktersbriefje kunnen bemachtigen.
Maar voor alle duidelijkheid, is er ook niet naar een doktersbriefje of ander attest gevraagd.