te laat uitbetalen van eindejaarspremie?

stiftje
Topic Starter

te laat uitbetalen van eindejaarspremie?

#1 , 26 jan 2012 20:52

Hey,

Weet er iemand wat je eventueel kan doen aan het te laat uitbetalen van een eindejaarspremie?
Mijn vriend heeft nog steeds niets gekregen en normaal moest dat uitbetaald worden met het loon van december.
Alle andere mensen op zijn werk hebben dit wel.
Zijn baas heeft er al voor gebeld en het probleem ligt blijkbaar bij acerta.
Wij zijn dit stillaan beu aan het geraken want mijn vriend zijn baas krijgt steeds laat de gegevens binnen om zijn loon te kunnen uitbetalen.
Met gevolg dat wij al bijna 3 jaar elk loon van hem met een maand vertraging krijgen.
Het loon van december hebben wij ook net ontvangen.
Wij vragen ons af of wij hier niets tegen kunnen doen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 27 jan 2012 00:05

Zoiets op acerta steken is mi. onterecht. daar is een andere reden voor als dat zo dikwijls gebeurt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

stiftje
Topic Starter

#3 , 27 jan 2012 19:13

Ons hebben ze gezegd dat we naar een ander bureau van acerta moesten bellen want dat het bureau van in sint-niklaas ( waar ze bij zitten ) dikwijls problemen geeft.
Ik vertel ook alleen maar wat ze ons doorgeven...

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2012 19:39

Wij hebben met acerta gewerkt en die zijn zeer stipt en ook zeer snel, alles kan via de pc.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

xena

#5 , 28 jan 2012 08:21

voldoed uw vriend aan de toekenningsvoorwaarden om recht te hebben op een eindejaarspremie ?
de werkgever is verantwoordelijk dat de lonen op gezette tijden wordt uitbetaald , je kan hiervoor klacht neerleggen bij de inspectie van de sociale wetten

toch even meegeven afhankelijk van de rechtsbron waaruit je het recht ontleend is het mogelijk dat je recht op eindejaarspremie verjaard na 1 jaar

stiftje
Topic Starter

#6 , 28 jan 2012 15:51

Ja...
Ikzelf zit met mijn werk ook met acerta. Wel een ander bureau, maar met ons is er ook nooit iets mis.
Met ons klopt ook alles.
Maar om een of andere manier loopt het daar met mijn vriend steeds mis

Terug naar “Andere”