Beroep aanteken tegen vonnis arbeidsrechtbank

stip66
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beroep aanteken tegen vonnis arbeidsrechtbank

#1 , 15 dec 2011 10:08

Beste leden,

Op 23 november 2011 deed de arbeidsrechtbank een uitspraak versus mijn vorige werkgever in mijn voordeel.
Aangezien ik niet akkoord ga met het toegewezen bedrag, wens ik in beroep te gaan.
Echter mijn ( pro-deo ) advokaat reageert niet op mijn e-mails met de vraag om beroep aan te tekenen tegen het vonnis.
Hoeveel tijd rest er om beroep aan te tekenen en doe ik dit dan het best aangetekend naar mijn huidige advokaat ?
Hoe stel ik zo een brief op ?

Alvast bedankt voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 15 dec 2011 10:22

Hier wat info.
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/ci ... _2_6_4.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

stip66
Topic Starter

#3 , 15 dec 2011 10:38

Dank u wel voor het antwoord Franciscus, maar deze link verwijst naar betwistingen betreffende/ tegen de RVA. Gelden deze termijnen ook in een geschil tegen een ex-werkgever ( privé-maatschappij ) ?

Reclame

JPV

#4 , 15 dec 2011 11:01

Beroepstermijn is 1 maand, dus niet veel tijd meer.

stip66
Topic Starter

#5 , 15 dec 2011 11:02

Dank je wel, JPV duidelijk nu

Gebruiker21

#6 , 15 dec 2011 11:06

stip66, bedenk wel dat in beroep gaan ook betekent dat u elke garantie op het huidige vonnis verliest! Het is goed mogelijk dat u in beroep in het ongelijk gesteld wordt. Ga er dus niet van uit dat wat u nu reeds toegekend is, ook zo blijft en u enkel kan "gelijk spelen of winnen" door in beroep te gaan. U kan evengoed "verliezen".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

stip66
Topic Starter

#7 , 15 dec 2011 11:14

Beste Tom, dat besef ik best maar die peuleschil die de rechtbank me toewijst is groot genoeg om 2 pakken friet te gaan kopen.
Ik heb een heel sterk dossier, incluus alle bewijsstukken. Het gaat hier over een onrechtmatig ontslag, met schorsing door de RVA als gevolg.
Onbegrijpelijk dat de rechter deze ( originele ) bewijsstukken, samen met het verslag van de sociale inspectie als ongegrond beschouwd.
Ter info: de origiele claim was om en bij de € 10.000 + crisispremie + achterstallig vakantiegeld en de wettelijke intresten.
Ik snap er niks meer van, met het dossier dat ik in handen heb kan er mij geen onrecht worden aangedaan.

JPV

#8 , 15 dec 2011 11:17

stip66, besef dat wat jij als onrecht beschouwt, niet iedereen als onrecht beschouwt. Tot op heden heeft blijkbaar én de RVA én de rechtbank in je nadeel gesproken. Dan is eht dossie ralvast niet zo sterk als je denkt.

Kan je het dossier hier even toelichten en eventueel beslissing RVA/rechtbank inscannen/fotograferen?

stip66
Topic Starter

#9 , 15 dec 2011 11:29

JPV, kan ik je de conclusies van mn advokaat ergens mailen, samen met de uitspraak ?

stip66
Topic Starter

#10 , 15 dec 2011 12:57

Bon, ik denk dat ik vandaag maar best een aangetekend schrijven stuur naar de advokaat met verzoek tot beroep daar zij niet reageert op mijn berichten via de electronische snelweg.

JPV

#11 , 15 dec 2011 13:01

zie pm

stip66
Topic Starter

#12 , 15 dec 2011 13:21

Okay, gezien.... ( voorlopige ) documenten juist verzonden, daar gaat ge al effe mee zoet zijn, denk ik :-)
Alvast bedankt voor de moeite en de interesse.

Gebruiker21

#13 , 15 dec 2011 13:48

Ik heb een heel sterk dossier, incluus alle bewijsstukken. Het gaat hier over een onrechtmatig ontslag, met schorsing door de RVA als gevolg.
Indien u meent dat uw dossier sterk genoeg is om in beroep een hogere schadeclaim te eisen, is het uiteraard uw goed recht om beroep aan te tekenen (het is trouwens ALTIJD uw goed recht om beroep aan te tekenen, maar in sommige gevallen is het niet aangewezen). Ik wou enkel zeker zijn dat u besefte dat het ook anders kan uidraaien, maar u was reeds op de hoogte ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

stip66
Topic Starter

#14 , 15 dec 2011 14:33

Ya Tom, ik ben de eerste die het durft op te nemen tegen de Antwerpse Taxi maffia, ik wist dat het ni gemakkelijk ging zijn. Echter hadden ze er geen rekening mee gehouden dat ik niet " achterlijk " ben. Komaan, ze beloven je de hemel maar je krijgt de kruimels, 6/7, MINIMAAL 10 uur per dag ( inclusief za & zo ) om af te tikken op € 800 op het einde van de maand ??????

Terug naar “Andere”