over loonbrief

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

over loonbrief

#1 , 24 nov 2011 22:09

Hallo,ik woon feitelijk samen met m'n vriend.Ben ik verplicht dit te melden aan m'n werkgever? Volgens hem moet mijn loonbrief aangepast worden,is dat zo? Groetjes tinake

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 nov 2011 13:34

nee, feitelijke samenwoonst maakt geen verschil ivm je loonbrief. Als je natuurlijk een werkloosheidsuitkering (bijkomend) trekt, moet je dit wel aan de werkloosheidsdienst laten weten.

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

#3 , 28 nov 2011 16:09

Bedankt.Heb hem met een sms laten weten dat ik da niet verplicht ben,heb een kort antwoord teruggekregen: IDIOOT.Ik heb met m'n andere berichten de problemen met m'n werkgever een beetje uitgelegd,een paar maanden geleden noemde hij me in bijzijn van collega en klant "stomme doos",en nu weer "idioot",moet ik da zomaar nemen? Ben zijn scheldwoorden wel een beetje beu aant worden.. groetjes tinake

Reclame

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 nov 2011 16:40

Waar wacht je nog op? :mrgreen:

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

#5 , 28 nov 2011 16:43

Wat bedoel je?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 nov 2011 17:20

klachtn indiene wegens pesten op het werk, verwacht ik ;).

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 nov 2011 20:21

Is dit al pesten ????

Waar is natuurlijk de grens en het ligt ook aan de sector waar je werkt af, in een slachthuis zal men niet het zelfde woord gebruik toepassen dan in een kapsalon!

ik denk dat ik dan enorm veel mensen gepest heb, vergeef het me dan hier bij, dit was nooit de bedoeling!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 nov 2011 09:43

Is dit al pesten ????
Neen, dit is normaal gedrag!

Dergelijke uitspraken voor iemand met een leidinggevende functie, vind ik toch bedenkelijk
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tinake
Topic Starter
Berichten: 46

#9 , 30 nov 2011 17:43

Dit zijn maar enkele van z'n uitspraken,het is al een paar jaar dat hij me regelmatig in bijzijn van klanten belachelijk maakt.Zelfs collega's hebben al gevraagd of vakbond er niks aan kan doen want dat het niet meer kan hoe hij me behandeld.Heb 16dagen geleden papieren van mutualiteit afgegeven om in te vullen,die is hij nu weer kwijt,dus terug aanvragen en aan hem bezorgen..Ondertussen heb ik wel geen inkomen natuurlijk.. Heb afspraak met advokaat gemaakt,zal eens horen hoe het verder moet..Groetjes

Werkmanssteeg
Berichten: 75

#10 , 14 dec 2011 02:48

Al overwogen van ander werk te zoeken?
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

Lanox
Berichten: 3543
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 dec 2011 13:39

In sommige gevallen is het in Uw eigen voordeel om de werkgever op de hoogte te brengen van Uw gezinstoestand. Ik heb bijvoorbeeld een hospitalisatieverzekering die geldig is voor al mijn gezinsleden die op hetzelfde adres wonen. In de overeenkomst staat dat een feitelijk samenwonende partner ook tot deze gezinsleden behoort.

Terug naar “Andere”