Onbetaald verlof maar toch een week werken

Redder
Topic Starter
Berichten: 6

Onbetaald verlof maar toch een week werken

#1 , 07 dec 2011 19:59

Ik zou een maand onbetaald verlof willen nemen op mn halftijdse job, omdat ik elders een maand voltijds zou kunnen werken.

Nu is het zo dat het mogelijk is en zeer welkom dat ik de laatste week van die periode toch zou werken op mn halftijdse.

Bestaat er een regeling/contract dat ik toch mn voltijds contract kan hebben en ook die laatste week kan gaan werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 dec 2011 20:32

gewoon 3 weken onbetaald verlof vragen?

Redder
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 07 dec 2011 20:49

gewoon 3 weken onbetaald verlof vragen?
Maar kan ik dan nog steeds op de zelfde moment een voltijds contract elders hebben?
Want dan heb ik 1 week een voltijdse + halftijdse job
Is dit wettelijk in orde?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 dec 2011 20:53

als je dit kan bolwerken is dit wettelijk geen enkel probleem. Je mag zelfs 3 voltijdse jobs op 1 dag doen als je dat kan.

Werkmanssteeg
Berichten: 75

#5 , 14 dec 2011 02:26

en als je contract het niet verbiedt :) Sommige contracten stellen expliciet dat je geen bijkomende arbeid mag uitoefenen zonder expliciete toestemming vd werkgever.
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 14 dec 2011 05:19

zo'n beding is nietig tenzij het over rechtstreekse concurrentie gaat.

Redder
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 14 dec 2011 16:02

Ok ik zou ondertussen de jobs kunnen combineren.
Dus heb ik 1 halftijdse en 1 voltijdse job gedurende een maand.

Kent iemand een formulle om te berekenen wat ik er effectief aan over hou na dat de belastingen zijn langsgekomen.
Want als ik er niks aan over hou is het ook stom.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 14 dec 2011 21:15

dat hangt af van je jaarloon, niet van je maandloon. Echter, van elke euro die je extra verdient zal je er zeker minstens iets van overhouden (in het allerslechtste geval zo'n 30%))

Terug naar “Andere”