Carpolicy en kosten

Dirkie
Topic Starter
Berichten: 15

Carpolicy en kosten

#1 , 01 okt 2011 11:01

Allen,


Ik beschik over een bedrijfswagen en bijbehorende carpolicy.
Nu vermeld deze carpolicy expliciet dat wij RECHT hebben op een bepaald eco vriendelijk type voertuig van een welbepaald merk.
Dit heeft gevolgen voor de uitstoot, alsook voor de persoonlijke bijdragen voor prive gebruik.

Nu beschik ik over een bijna nieuw voertuig van het vooropgestelde merk maar niet over de eco vriendelijke versie.
Op zich zou het mij niets uitmaken, zou het niet zijn dat ik nu ca 85 euro meer maandelijks van mijn netto loon zie verdwijnen.
Mijn auto kost mij 165 euro per maand en dezelfde wagen in eco versie kost maar 80 euro per maand.

Ik ben nu van mening dat door mijn werkgever de policy niet wordt nageleefd en ik recht heb op het verschil, ofwel recht op de eco versie zoals omschreven in de policy.

Wat is jullie mening ?



bedankt !

:-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 01 okt 2011 11:09

Wie heeft uw wagen gekozen?
Eigen keuze of keuze van de werkgever?

Dirkie
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 01 okt 2011 11:24

@ Lightning

Ik mocht kiezen uit 3 modellen in de showroom. (zelfde type, andere kleuren en uitvoeringen)
Geen daarvan was een eco model.

In ons bedrijf worden enkel showmodellen aangekocht. Voertuigen bestellen is niet toegelaten. (omwille van de extra korting die ze dan krijgen)


Thanks !

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 okt 2011 20:04

hmm... ik zou niet weten of je door het kiezen voor 1 van die 3 modellen zelf akkoord bent gegaan met de wijziging in de carpolicy-voorwaarden. Lijkt me op het eerste gezicht van niet.

Lightning

#5 , 02 okt 2011 20:15

Wat is jullie mening ?
Mijn mening is dat u:
1. Enkel kan ijveren voor uw RECHT om het beloofde type wagen te verkrijgen, aangezien u en/of uw werkgever geen invloed hebben op het fiscaal regime nu en in de toekomst;
2. Weinig werkzekerheid bij uw huidige werkgever tegemoet ziet als u het vorige punt in de praktijk gaat trachten te realiseren (afgaande op uw vorige berichten op dit forum bent u pas van werkgever veranderd of zit u nog bij die werkgever die u reeds kortwiekte in uw functieniveau).

Dirkie
Topic Starter
Berichten: 15

#6 , 03 okt 2011 18:45

@Lightning

U bent bij de les ! :-) mooi ;-)
Dit is één onderdeeltje van de hele discussie die nog steeds volop aan de gang is.
Vrijdag finaal en sluitend gesprek en dan is het erop of eronder.
Werkgever is inmiddels door mijzelf (advocaat onder de arm genomen) in gebreke gesteld voor tal van zaken en kan dus nu niet anders meer dan reageren zonder omwegen.
Jammer genoeg is het tot deze proporties moeten evolueren .... maar het is niet anders ....

Ik post na vrijdag wel het hele verhaal in de desbetreffende forumpost.
Kan misschien nut hebben voor sommige mensen.


Gegroet ! :-)

Terug naar “Andere”