Onderzoek controle-arts "onmogelijk door honden"

sracz
Topic Starter
Berichten: 1

Onderzoek controle-arts "onmogelijk door honden"

#1 , 21 aug 2011 15:43

Volgende hebben we aan de hand:
Mijn echtgenoot heeft een week ziekteverlof gekregen van de behandelende arts, waarbij het verlaten van de woonst is toegelaten. Enkele dagen later komt de controle-arts van het werk opdagen.
Diezelfde controle-arts is bij een vorig bezoek (enkele maanden geleden) niet durven binnen komen omdat we honden hebben. Er is ons toen verzocht geweest om zelf naar Mensura te gaan voor een controle-onderzoek.
Deze keer is de controle-arts tot de keuken durven komen. De honden zijn naar buiten gestuurd uit respect voor de angst van de arts. Desondanks bleef de arts doorhameren over de honden in plaats van zijn onderzoek uit te voeren. Uiteindelijk heeft hij een niet ingevuld formulier achtergelaten met zijn handtekening en de woorden "onderzoek onmogelijk door honden".
Hierdoor staat mijn echtgenoot op zijn werk op als "onwettig afwezig" hetgeen mogelijks inhoudt: geen loon voor die week, mogelijke schorsing van enkele dagen en eventueel ontslag. We hebben weliswaar geen aangetekend schrijven van dewerkgever ontvangen.

Welke gevolgen kan mijn echtgenoot hieraan ondervinden? Het ziektebriefje van de behandelende arts was op tijd verstuurd en is door de controle-arts niet exlpliciet tegengesproken daar er geen onderzoek heeft plaatsgevonden.
Het onderzoek is door ons niet geweigerd. We hebben de man binnengevraagd en de honden naar buiten gestuurd.
Kan de werkgever hier "weigering van controle-arts" van maken?

alvast bedankt voor een antwoord
met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 21 aug 2011 16:29

Ik vermoed dat de werkgever betaaldt voor het controle-onderzoek.
Het lijkt me dan logisch dat u dit voorval aan hem/haar meldt.
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 21 aug 2011 18:33

En aan het controleorganisme waartoe de arts behoort.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 21 aug 2011 19:49

@sracz

Het is uw woord tegen dat van de controlearts. Dat die arts geen risico wil lopen is zeer begrijpelijk. U had die honden dienen te verwijderen vooraleer de arts tot de woning toe te laten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

lucgescheiden
Berichten: 2810

#5 , 21 aug 2011 21:00

Een controlearts wordt onverwachts gestuurd...

Als de arts de woning ongehinderd kon betreden, en zelfs een brief nalaten, dan denk ik dat een rechter TS ook wel zal geloven.
Handige documenten voor Personenrecht

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 21 aug 2011 22:30

Een controlearts wordt onverwachts gestuurd... Als de arts de woning ongehinderd kon betreden, en zelfs een brief nalaten, dan denk ik dat een rechter TS ook wel zal geloven.
De arts kon volgens hem de woning niet op een veilige en normale manier betreden. Ik weet nu niet onmiddellijk of een arts moet kunnen binnenkomen in de woning. Een summier onderzoek in een plaats van de woning waar die honden niet zitten zou voldoende moeten zijn. Het probleem is dat een tegenexpertise weinig kan veranderen omdat de controle arts geen vaststellng heeft kunnen doen, er is dus in feite geen vergelijkingsbasis.
Laatst gewijzigd door JohnD op 22 aug 2011 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

siesken
Berichten: 263

#7 , 22 aug 2011 09:20

Ik ken ook iemand waar de controle niet kon plaatsvinden door de contole arts door moeilijk te betreden eigendom.
En de persoon is 10 dagen niet betaald wegens onwettig afwezig,en er was niets aan te doen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 23 aug 2011 08:49

direct én aangetekend protest aantekenen bij Mensura. Duidelijk aangeven dat de honden goed opgevoed zijn (eventueel attesten van opleidingen bijsteken) en dat het onderzoek niet gehinderd werd door de honden (apart lokaal). Jezelf aanbieden om bij een dokter van Mensura op zijn kabinet een onderzoek te ondergaan. Aanduiden dat er vorige keer met dezelfde dokter ook al een probleem was en dit toen ook opgelost werd door een bezoek bij de dokter. Eventueel eerst contact opnemen met Mensura telefonicsh, maar zeker het telefoongesprek bevestigen via aangetekende zendign.

Beroepstermijnen zijn hier héél strikt, geen dag mee wachten dus.

Terug naar “Andere”