Onwettig afwezig

puttemanp
Berichten: 617

Re: Onwettig afwezig

#16 , 20 aug 2011 14:10

Adizal: Een werknemer heeft NIET ALLEEN rechten, maar ook PLICHTEN.

Voorbeeldje uit de realiteit: Een werknemer is economisch werkloos gedurende paar dagen, baas zegt we houden je op de hoogte van zodra de economische werkloosheid voorbij is en je terug aan de slag kan.

Baas heeft ook geen telefoonnummer van werknemer, maar vermits de werknemer op zijn weg naar huis woont, besluit hij even te stoppen en aan te bellen: alle rolluiken dicht, geen wagen voor de deur, niemand kwam open doen. Volgende ochtend opnieuw geprobeerd: zelfde resultaat.

Van de buren wist de werkgever dat de werknemer een midweek last minute naar een bekend bungalowpark was.

Volstaat te zeggen dat deze werknemer bij z'n terugkomst een aangetekende brief mocht gaan ophalen...

Greetz,

P.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 aug 2011 09:04

Maar staat dat in het contract man? Er is toch een geschreven overeenkomst, een reglement of zo, staat het daar in dat hij bereikbaar moet zijn ?
In mijn arbeidscontract staat ook niet dat verplicht ben om beleefd te zijn tegen mijn collega's en baas. Maar denk je dat ik hier lang zal blijven werken als ik de onbeschofte boer uithang elke dag?

Je kan niet ALLES in een arbeidscontract opvangen. Ik zeg hier alleen maar dat de TS IN THEORIE gelijk heeft, maar dat hij in PRAKTIJK een héél gevaarlijk spelletje aan het spelen is. Als jij beweert dat hij geen enkel risico loopt door dergelijke houding aan te nemen, geef je naar mijn mening vrij slechter raad...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”