Fulltime -> Halftime

Sandy13
Topic Starter

Fulltime -> Halftime

#1 , 22 mar 2011 11:39

Na een periode als interim kreeg ik twee jaar geleden een contract van onbepaalde duur in een fulltime regime bij mijn huidige werkgever. Omdat mijn werkgever het financiëel moeilijk had vroeg hij me 6 maand geleden om over te stappen op een half-time regime. Na een korte periode van solliciteren heb ik een tweede half-time gevonde die perfect te combineren was met mijn eerste job. Nu heb ik via via vernomen dat ze me binnen korte tijd opnieuw een full-time gaan aanbieden: mijn functie zoals ze vandaag is zal verdwijnen en zal compleet vernieuwd worden.

Ik beleef veel plezier aan mijn tweede job en wil deze onder geen enkele voorwaarde laten vallen. Mijn vraag is dus: heb ik het recht om deze full-time te weigeren en wat gebeurt er als ik dat doe en mijn fucntie verdwijnt? Heb ik juridisch een poot om op te staan? Heeft mijn werkgever het recht om zomaar om de 6 maand van gedacht te veranderen over mijn werkregime?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RainDream

#2 , 22 mar 2011 11:58

Natuurlijk heb jij het recht om fulltime te weigeren, echter heeft hij ook het recht om jou te ontslaan of hij kan natuurlijk ook nog een halftimer zoeken.
Je stelt het heel simplistisch voor door te zeggen dat hij om de 6 maand van gedachte verandert. Het is nooit leuk voor de werkgever om een fulltimer naar een halftime om te zetten.

Sowieso, op welke poot wil je staan? Hij stelde half-time voor en jij bent ook op ingegaan. Jij kon ook zeggen van "ik wil enkel een fulltime, ik stap op".
Of hij kon zeggen "ik ontsla je, want ik zoek nu een half-timer". Ik bedoel maar, ik denk dat het een goed teken is dat jouw baas je opnieuw een full-time job aanbiedt.
Het is teken dat het bedrijf financieel gezonder is.
Ik begrijp zeker dat voor jou onaangenaam is, zeker met je tweede job.

Toch is het in de eerste instantie het beste om met jouw baas te praten en tot een oplossing komen.

Reclame

Terug naar “Andere”