Anciënniteit metaalhandel

Bigtruck
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Anciënniteit metaalhandel

#1 , 30 jan 2019 18:27

Hello ik zit met de volgende vragen i.v.m. met mijn 10 jarige dienst in eenzelfde bedrijf.

5 januari 2009 vast in dienst genomen, ik heb mijn werkgever erop attent gemaakt dat ik al 10 jaar bij hem in dienst ben (Metaal handel PSC 149.04).

*Volgens mijn loonfiche val ik in categorie A1 wat na 10 jaar naar A2 zou moeten gaan (10 jaar anciënniteit in de onderneming) is mijn werkgever daartoe verplicht mijn categorie te veranderen?


*Volgens de barema zou de spanning van A2 105 zijn ten opzichte van een A1 die spanning 100 bedraagt moet mijn werkgever dan mijn brutoloon (huidige) die bv. 13,85€/uur is 5% naar omhoog doen inclusief indexactie die in februari gebeurt?



Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bigtruck
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2019 19:26

Ps, de indexatie gebeurt in februari en zou een 2,23% zijn wat samen een 7,23% stijging zou betekenen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2019 19:41

Ja dit is maar voor de maand februari dat je 10 jaar ancieniteit heeft dus even geduld !
Er is een 5% verschil bij hulpwerkman en de hulpwerkman met 10 jaar dienst .

en ja dit zal een 50 a 55€ netto meer zijn zonder de index
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”