uitbetaling loon

popseltje
Topic Starter
Berichten: 12

uitbetaling loon

#1 , 21 jan 2019 10:50

Goedemorgen

Hoe lang mag mijn werkgever wachten om mijn loon uit te betalen? Nu krijg ik mijn loon van bijvoorbeeld november gestort op bijvoorbeeld 3 januari. Dat van oktober was op 24 november. Buiten dat het heel onregelmatig is komt het ook heel moeilijk vaak met onze domiciliëringsopdrachten.


Loonbrieven heb ik nog nooit mogen ontvangen. Toch wil ok graag het een en ander controleren. Kan ik deze als werknemer opvragen aan het sociaal kantoor van mijn werkgever?


Dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2019 11:01

Neen het sociaal kantoor heeft niks met je te zien zij werken voor je werkgever en niet voor u., zij moeten mogen je dit niet geven.

Begin eerst deze loonbrieven op te vragen bij je werkgever, en ter gelijke tijd schrijf je naar de sociale inspectie dat u de loonbrieven van de maanden a b c enz..niet ontvangen heeft, en zet er ook bij dat je loon altijd veel te laat gestort word.

Ik denk dat je best uitkijkt naar ander werk, want je werkgever is betalingsmoeilijkheden en zeker als men het personeel niet meer kan betalen dan zit men ver in de shit !

Heb je al naar je vakbond geweest ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

popseltje
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 21 jan 2019 11:10

Dank voor de zeer snelle reactie.

Ik heb er al mondeling en schriftelijk achter gevraagd, maar geen (re)actie.

Intussen de vakbond inderdaad ook benaderd voor meer informatie.

Er zijn geen betalingsmoeilijkheden, daar ben ik zeker van. Anders inderdaad, dan waren we nog verder van huis.

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Loon”