termijn levering bedrijfswagen werkgever

dverosa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

termijn levering bedrijfswagen werkgever

#1 , 13 jan 2019 21:41

Ik ben bij een nieuwe werkgever beginnen werken vanaf augustus 2018 als consultant. In mijn contract stond dat ik recht had op een bedrijfswagen. Ik moest hiervoor eerst een vast rijbewijs hebben, wat ik begrijp. Ik was geslaagd voor mijn examen vanaf 21 december 2018. ik heb dit onmiddellijk laten weten. Ik heb dan een officiele aanvraag gedaan op 27 december2018. door verlof eerst van degene die de aanvraag moest doorsturen aan de fleetmanager en daarna door fleetmanager zelf kon ik pas antwoord verwachten op maandag 7 januari 2019. Ik hoor niets dus bel zelf terug op maandag, waarbij ik als antwoord krijg dat ik woensdag meer zou weten. Woensdag geen nieuws, dus ik bel zelf terug, waarna ze meldde dat ze zeker donderdag iets zouden weten. De wagen zou in keuring zijn. Donderdag geen nieuws, na verschillende keren bellen, krijg ik uiteindelijk antwoord van de collega dat de wagen dient ingeleverd te worden door een collega die een grotere krijgt, maar dat die geen tijd heeft om hem binnen te brengen. Een vervangwagen kunnen ze niet regelen, omdat elke dag de kans bestaat dat die collega toevallig tijd heeft om hem in te leveren.

Kan dit eigenlijk zomaar? Ik heb nu nog altijd geen exacte datum op wanneer ik hem zou kunnen oppikken. Ik hang volledig af van de goodwill van die collega. Hoeveel tijd heeft een werkgever om een bedrijfswagen te leveren? Ik vind dit nergens terug?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 jan 2019 21:47

Tenzij dit in uw contract specifiek werd vastgelegd, een redelijke termijn. Gelet op het jaareinde en de bijhorende verloven is m.i. die redelijke termijn nog niet overschreden.
Laatst gewijzigd door LeenW op 13 jan 2019 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2019 21:47


Hoeveel tijd heeft een werkgever om een bedrijfswagen te leveren? Ik vind dit nergens terug?
Een werkgever is zelf niet verplicht om zijn werknemers een bedrijfswagen te geven laat staan dat daar een tijd opstaat.

Ik heb in de wet op de arbeidscontracten dit nog nooit tegen gekomen!

Dit zal afhangen van de goodwill van je werkgever.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 14 jan 2019 19:23

Rekening houdende dat een nieuwe wagen een levertijd heeft van 6 maanden.
Rekening houdende dat als het een nieuwe wagen zou zijn, deze pas deze maand zou besteld kunnen worden (vorige week).
Hierdoor lijkt het mij dat ze nog tijd zat hebben hiervoor...

In tussentijd wordt er geen VAA verrekend met de belastingen, dus heb je netto meer geld per maand.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jan 2019 20:08

Rekening houdende dat een nieuwe wagen een levertijd heeft van 6 maanden.
Het is een wagen die hij van een collega moet overnemen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 15 jan 2019 07:55

Rekening houdende dat een nieuwe wagen een levertijd heeft van 6 maanden.
Het is een wagen die hij van een collega moet overnemen !
Ik geef gewoon een vergelijkbare termijn op, om duidelijk te stellen dat er hier bijlage nog geen termijn overschreden zou zijn (als die er al zou zijn).
Daarnaast is het hier niet geweten of die andere collega nog moet wachten op een nieuwe wagen, al dan niet.
Maar zelfs niet, zijn termijnen van een half jaar, tot zelfs een jaar, gangbaar me dunkt.

Terug naar “Loon”