13de maand bij ontslag in PC218

lennerth
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

13de maand bij ontslag in PC218

#1 , 19 dec 2018 12:49

Hallo!

Ik heb een vraag in verband met mijn 13de maand die ik gekregen heb van mijn werkgever.

Mijn werkgever heeft mijn dertiende maand vandaag uitbetaald van afgelopen jaar. Ik wil echter mijn ontslag nu geven. Ik werk in PC 218.
Als ik nu mijn ontslag geef, kan mijn werkgever mij dan verplichten om alsnog mijn 13de maand terug te storten?

Indien dit niet het geval is, kunnen ze dat dan wel wanneer ik een wederzijds akkoord vraag om vroeger te stoppen en het contract dan te laten eindigen op 7 januari 2019?

Alvast bedankt! :mrgreen:

Met vriendelijke groet,
Lennert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 dec 2018 22:12

1. PC218 bestaat niet.
U bedoelt waarschijnlijk PC200.

2. Nee, u heeft mogelijks zelfs volgend jaar nog recht op een stukje van die 13e maand van 2019.
Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden, zoals dat u bijvoorbeeld al 5 jaar werkzaam bent in dat bedrijf.

3. U kunt altijd een wederzijds akkoord vragen voor de einddatum, werkgever hoeft hier niet op in te gaan.
Ik acht de kans klein dat als u nu uw ontslag geeft (morgen dus bijvoorbeeld), uw werkgever u na 1 week zou laten gaan (opzeg gaat in op maandag, als u morgen uw ontslag tegen ontvangstbevestiging geeft, doet u dit per aangetekende brief, zal uw opzeg ten vroegste ingaan op 7 januari zelfs, dus zonder opzegperiode als u die dag weg zou willen).

Reclame

Terug naar “Loon”