deliveroo deeleconomie, welk statuut?

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

deliveroo deeleconomie, welk statuut?

#1 , 09 dec 2018 18:12

Mijn zoon werkt tijdelijk voor Deliveroo, tot hij een nieuwe opleiding begint. Hij heeft een contract onder het stelsel van de deeleconomie, waarvoor hij een leveringsvergoeding krijgt per levering, en die moet gefactureerd worden. De mutualiteit wil weten wie de RSZ betaalt. Hij weet van niets... Ik lees hier dat hij tot € 5.100 geen sociale bijdragen moet betalen http://newsmonkey.be/article/85640 is dit correct? Ik wil gewoon dat hij in orde is met alles en niet voor een financiële verrassing komt te staan. Dank voor enig advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 09 dec 2018 18:21

Dat klopt, er is daar heel wat gezever rond geweest ivm schijnzelfstandigheid, maar hiermee is het hopelijk opgelost.

PS: Het zou leuk zijn als u uw zoon nog eens wijst op de verkeersregels voor fietsers, ik heb die Deliveroo koeriers al meerdere ongevallen zien veroorzaken.

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#3 , 09 dec 2018 20:26

Dank voor je antwoord Leen! Dus in principe is hij met alles in orde, en zolang hij niet meer verdient (dan € 5100) moet hij geen RSZ betalen.
Mijn zoon krijgt regelmatig artikels toegestuurd over veiligheid op de weg :P (hij rijdt ook met de auto) en ik herinner hem er ook regelmatig aan (vertrouw je me niet?). Ik geloof dat hij verstandige jongeman is, verantwoordelijk op de weg. Keeping my fingers crossed. Er zijn ook veel agressieve chauffeurs :cry:

Reclame

Terug naar “Loon”