inhouding loon

74bart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

inhouding loon

#1 , 25 nov 2018 09:49

mijn baas heeft mij destijds geld geleend voor betalingen te doen . Nadien zijn wij zowel zakelijk als prive in faling gegaan. Ze hebben mij toen gezegd dat hij geen loon meer mag inhouden en het openstaand saldo aan de curator moest doorgeven. Nu heeft hij na een tijd het zonder aan mij te melden toch ingehouden , omdat hij weet dat ik naar een ander firma ga en hij mijn ontslagbrief heeft gekregen . Is dit wettelijk? Kan hij mij vervolgen vanaf dat ik bij een andere werkgever werk? Wat als ik vervroegd verschoonbaar wordt verklaard ,want deze papieren zijn binnen op de rechtbank van koophandel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2018 10:29

Is dit geld voor privé of voor je zaak ???

U heeft daar niks meer mee te zien dit is voor de curator, daar je nu onder curatele staat, ook nu je loon.

Verschoonbaar noemt nu kwijtschelding, heb je al je aanvraag ingediend ?
Ten vroegste op 6 maanden na het vonnis kan je kwijtschelding krijgen, dit kan eventueel duren tot de afsluiting van het faillissement, dit ligt aan de rechtbank en de rechter commissaris.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

74bart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2018 09:44

ik heb mijn verschoonbaarheid aangevraagd en komt 13 december voor

Reclame

Terug naar “Loon”