Schade einde lease bedrijfswagen

SomeDude
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade einde lease bedrijfswagen

#1 , 24 nov 2018 16:06

Hallo

Toen ik bij huidige werkgever begon kreeg ik bedrijfswagen van de parking met hierbij een verslag van keuring vol met (onleesbare) schade (renta papier, op elk onderdeel stond wel iets)

Ik heb anderhalf jaar met wagen gereden en bij inleveren hebben ze geen controle gedaan. Maand later is er (zonder mijn aanwezigheid) controle gedaan (op andere plaats dan ik wagen heb achtergelaten) en nog eens 2 maand later krijg ik mail van fleet om te zeggen dat er 1500 euro schade is aangerekend voor de wagen en ik daar voor quasi alle schade voor 50% mag opdraaien.

Heb dit meermaals aangekaard dat ik niet akkoord ben (procedure uit wagen reglement niet gevolgd want ik dien aanwezig te zijn, keuring maand later op andere plek en geen overzicht welke schade al aanwezig was en reeds voor betaald is bv (zou ik volgens mij moeten gekregen hebben toen ik wagen kreeg in donkere ondergrondse parking)) doch hebben ze dit echter van mijn loon afgehouden.

Is mijn 5e auto dat ik inlever (andere 4 was bij andere werkgevers) en nooit had ik niet aanvaardbare schade.


Is er iets dat ik kan doen om mijn gelijk te halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 24 nov 2018 20:20

Bent u gesyndiceerd? Zo ja: vakbond inschakelen.
Zo nee: is het sop de kolen waard om een advocaat te betalen hiervoor? U zult immers naar de arbeidsrechtbank moeten trekken.

U kunt nogmaals proberen alles op te sommen, en dit aangetekend te formuleren richting de personeelsdienst van je bedrijf.

SomeDude
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 nov 2018 11:03

Ik ben niet gesyndiceerd nee, arbeidsrechtbank lijkt me idd sop niet waard.
Zal maandag eens met personeelsdienst gaan praten maar de waren betrokken in alle mails met de fleet en hebben nooit gereageerd.

Reclame

monty_burns_007
Berichten: 46

#4 , 25 nov 2018 19:19

Ik zou nooit de wagen hebben achtergelaten zonder een schriftelijk afgetekend bewijs dat de wagen zonder schade is afgeleverd.
Indien niet van de leasemaatschappij, maar anders van uw firma als je hem moet achterlaten op hun parking.
En dan samen met firma of leasing rond gaan en wagen laten inspecteren.

De schade die er al aan was, is blijkbaar al beschreven op een blad dat je in uw bezit hebt ?
Zo wie zo een detail schadeverslag vragen aan leasing wat er allemaal volgens hen nog beschadigd is.

Kan je hoogstens nog opdraaien voor de schade die niet op uw eerste schadeverslag stond.

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 26 nov 2018 13:19

Principieel zou ik al naar de rechtbank trekken, als het dossier te winnen valt. Ik zou inderdaad een overzicht vragen van de (volgens hun) nieuwe geleden schade.

Ik ben geen werknemer, maar in deze situatie zou ik persoonlijk toch ook eens op zoek gaan naar een nieuwe werkgever..

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 26 nov 2018 22:44

Werkgever mag dergelijke kosten niet van het loon afhouden. Hij moet daarvoor een uitnodiging tot betaling sturen. Wil wel eens zoeken om dit te staven maar de regels voor looninhouding zijn superstrikt.

U gaf de wagen af zonder schadefiche die je ondertekende. Dit impliceert dat u niets meer kan aangewreven worden want er was geen schadeverslag bij achterlating van de wagen. Achteraf kan niet geformuleerde schade niet meer gevorderd worden.

Terug naar “Loon”