Bedrijfswagen én cafetaria wagen

Nouchie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen én cafetaria wagen

#1 , 05 nov 2018 09:04

Wanneer een werkgever een bedrijfswagen opneemt in de verloning en tevens een cafetariaplan heeft waar onder andere een auto kan gekozen worden, kan je deze combineren? Je bedrijfswagen voor jezelf en de cafetaria wagen voor je partner? De bedrijfswagen en een cafetaria electrische fiets is reeds mogelijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 05 nov 2018 23:47

cafetariaplan
cafetaria wagen
cafetaria electrische fiets
Euuuuuhhhh :?:

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 nov 2018 09:09

Wat is een cafetariaplan?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2018 09:39

Wat is een cafetariaplan?
Dit heeft niks met café 's te maken !!

Dit zijn speciale voordelen die de werkgever geeft aan zijn personeel dus een tweede wagen voor de vrouw !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 06 nov 2018 09:53

Is het niet de bedoeling dat je zelf de hoofdbestuurder bent van een bedrijfswagen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 nov 2018 10:06

Is het niet de bedoeling dat je zelf de hoofdbestuurder bent van een bedrijfswagen?
Dit dacht ik ook !

Ik ga elke dag op café maar over cafetariaplannen daar word nooit over gesproken :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 nov 2018 11:02

Mijn echtgenoot heeft ook een cafetariaplan (toevallig geen bedrijf met een safaridier in het logo?). Hij kan er mee kiezen wat hij wil (laptop, fiets, tablet, meer nettoloon, ...) maar die plannen zijn heel erg bedrijfsspecifiek. Tenzij je dus de integrale tekst van het plan hier zou kunnen posten, zal niemand je hier verder kunnen helpen.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 06 nov 2018 11:07

Weeral een nieuw woord bijgeleerd.
Ik dacht dat het een listige methode was om op café te kunnen gaan zonder dat moeder de vrouw het weet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 nov 2018 11:25

Weeral een nieuw woord bijgeleerd.
Ik dacht dat het een listige methode was om op café te kunnen gaan zonder dat moeder de vrouw het weet

.
:lol: :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 06 nov 2018 12:33

Een auto met een ingebouwde bar ( al of niet met barmeid)

Sirkii
Berichten: 5396

#11 , 06 nov 2018 12:46

Terug ernstig ;-)

Een cafetariaplan is een mobiliteitsbudget dat je krijgt van je werkgever waarmee je kan kiezen wat je neemt: Je kan je volledig budget spenderen aan een grote wagen en (kwasi) onbeperkte tankkaart of bv kiezen voor een kleinere wagen met beperkte tankkaart doch gecombineerd met bv een treinabonnement voor jezelf met een parkeerabonnement aan t station of een electrische fiets

Weet wel dat de car policies van bedrijven die een cafetariaplan hebben meestal woon-werk verkeer van de partner verbieden. Bedoeling is immers ook dat er minder gereden wordt. Niet dat jij met de trein gaat werken en je partner met je bedrijfswagen.

Check dus je car policy om de mogelijkheden te kennen.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 06 nov 2018 12:55

Gemiddeld lagere fiscale aanslagen zouden die frivoliteiten, waarvan het beheer toch ook een kostprijs heeft, overbodig maken.
Want veel heeft dit alles niet met het ecologische te maken, dat is enkel het excuus.

Maar ik had nog nooit van die term gehoord. Mobiliteitsplan zou als naam beter zijn geweest want daar gaat het (zogezegd) toch over.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12824

#13 , 06 nov 2018 13:01

Maar ik had nog nooit van die term gehoord. Mobiliteitsplan zou als naam beter zijn geweest want daar gaat het (zogezegd) toch over.
Nee want het gaat veel verder dan dat. Kan ook bv. smartphone of individueel pensioensparen zijn. Zolang het geen collectief voordeel is, kan zowat alles.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#14 , 06 nov 2018 15:47

Mijn man heeft een cafetariaplan en één van de voorwaarden daarvan was het strikte verbod dat HIJ die wagen voor woon-werkverkeer zou gebruiken.

Dus gebruik ik deze voor woon-werkverkeer. Zo eenvoudig is dat.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#15 , 06 nov 2018 16:42

Quod erat demonstrandum....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Loon”