Kunt u mij die arbeidswet tonen die het gebruik van gewone post al dan niet een AS verplicht? Volgens mij is anno 2018 e-mail toch ook een geldig middel om te versturen. Echtheid van het document kan aangetoond worden via de originelen en een doktersverklaring. Ontvangst van e-mails werden beantwoord. Ik ben benieuwd hoe hierover wordt geoordeeld bij een rechter. Aangezien het om het equivalent van een maandloon gaat, bestaat de kans dat wij zo ver gaan
.
Art. 31.<W 1999-06-13/61, art. 8, 043; Inwerkingtreding : 01-12-2002> § 1. De onmogelijkheid voor de werknemer om zijn werk te verrichten ten gevolge van ziekte of ongeval, schorst de uitvoering van de overeenkomst.
§ 2. De werknemer is verplicht zijn werkgever onmiddellijk op de hoogte te brengen van zijn arbeidsongeschiktheid.
Indien een collectieve arbeidsovereenkomst of het arbeidsreglement dit voorschrijft of bij ontstentenis van dergelijk voorschrift
, op verzoek van de werkgever, legt de werknemer aan deze laatste een geneeskundig getuigschrift voor. Het geneeskundig getuigschrift maakt melding van de arbeidsongeschiktheid, alsmede van de waarschijnlijke duur ervan, en of de werknemer zich met het oog op de controle al dan niet naar een andere plaats mag begeven.
Behoudens in geval van overmacht zendt de werknemer het geneeskundig getuigschrift op of geeft hij het af op de onderneming, binnen twee werkdagen vanaf de dag van de ongeschiktheid of de dag van de ontvangst van het verzoek, tenzij een andere termijn bij collectieve arbeidsovereenkomst of door het arbeidsreglement is bepaald.
Hier is dus je artikel waar je naar vroeg, en daar staat nergens vermeld dat een email mag, als de werkgever het toelaat en in je arbeidsreglement staat mag het!
En bij u staat het er niet in, dus de wet eerbiedigen en niet denken dat u de wet mag wijzigen zoals ik tussen de regels lees..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.