Loon van jobstudent telaat + niet volledig

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Loon van jobstudent telaat + niet volledig

#1 , 05 okt 2018 16:17

Beste,

19/08 heb ik gewerkt bij een werkgever, dit via een interim kantoor. Ik werk hier als jobstudent 3 jaar.
22/08 krijg ik mijn loon gestort, helaas een verkeerd contract dat werd opgesteld, ik krijg 144 euro ipv 244. Contract zit vol met fouten, geen jobstudent maar interim, geen premies, enzo. Er is dus 100 euro tekort gestort.

Na meermaals contact, telefonisch en via mail wordt dat bijna rechtgezet.
12/09 krijg ik weer een loon gestort van 250 euro voor de week ervoor, hier houden ze de 144 euro ervan af, dus ik ontvang 90 euro en nu heb ik nog geen loon voor 19/08

25/09 krijg ik dan uiteindelijk mijn volledig loon uitbetaald, dacht ik dus, maar helaas, de codes werden rechtgezet ( premies, enzo), maar ik sta als interim en niet jobstudent. Er wordt mij dus 188 euro betaald, waarvan 70 euro aan RSZ, bedrijfsvoorheffingen. ( wat super veel is!)

01/10 stuur ik een mailtje dat het weer niet correct is, dat we nu langer als een maand verder zijn en dat mijn loon niet correct is uitbetaald.

5/10 krijg ik de volgende antwoord:
er was idd eerst een contract gemaakt als gewone student, ipv als jobstudent.
We hebben dit achteraf rechtgezet, maar we kunnen geen retro-actief contract maken voor jobstudenten.
Dwz dat er een contract gemaakt is als werkstudent, en daar gelden de afhoudingen zoals bij een gewone werknemer. Hiervoor krijg je wel vakantiegeld (volgend jaar ) en hier wordt ook rekening mee gehouden bij de belastingen.
Uiteindelijk zal er zo goed als geen verschil zijn in de verloning, of zal je er zelfs een heel klein beetje voordeel mee doen.

Nu, of het een voordeel is of niet, ik wil gewoon mijn loon op een correcte wijze ontvangen.
Wat kan ik hier het best voor doen? Wie kan ik contacteren? Het is hun fout dat het contract verkeerd werd opgesteld. Als ik 10 euro teveel uitbetaald krijg, wordt dat ingehouden de week erop.

Ook begin ik maandag te werken, ik wil dat geld niet via belastingen of vakantiegeld (wat volgens mij niet waar is), maar ik wil dat nu op mijn rekening nummer.
Hoe ga ik best tewerk?

Groetjes
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2018 17:21

Ik denk niet dat je dit geld uit de kassa zal kunnen nemen, als zij je die niet geven zal je u moeten wenden tot de inspectie van toezicht op de sociale wetten, en het gevolg zal zijn dat je u baantje mag vergeten, wat zij zeggen van dit verlof geld is wel degelijk juist, als je gewoon ingeschreven bent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#3 , 05 okt 2018 18:47

Ik denk niet dat je dit geld uit de kassa zal kunnen nemen, als zij je die niet geven zal je u moeten wenden tot de inspectie van toezicht op de sociale wetten, en het gevolg zal zijn dat je u baantje mag vergeten, wat zij zeggen van dit verlof geld is wel degelijk juist, als je gewoon ingeschreven bent
Ja hoor, ben gewoon ingeschreven. Mijn baantje maakt niet uit, werkte daar als jobstudent, nu ben ik afgestudeerd en heb ik vast werk.

Ik sta bovenaan aan de lijst om te komen werken, als ze mij nietmeer gaan bellen omdat ik hun aanklaag, omdat ze ongelijk hebben, dan klaag ik hen weer aan. Zo simpel is het :)
Leuven the place to be!

Reclame

Terug naar “Loon”