Loon van jobstudent telaat + niet volledig

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Loon van jobstudent telaat + niet volledig

#1 , 05 okt 2018 16:17

Beste,

19/08 heb ik gewerkt bij een werkgever, dit via een interim kantoor. Ik werk hier als jobstudent 3 jaar.
22/08 krijg ik mijn loon gestort, helaas een verkeerd contract dat werd opgesteld, ik krijg 144 euro ipv 244. Contract zit vol met fouten, geen jobstudent maar interim, geen premies, enzo. Er is dus 100 euro tekort gestort.

Na meermaals contact, telefonisch en via mail wordt dat bijna rechtgezet.
12/09 krijg ik weer een loon gestort van 250 euro voor de week ervoor, hier houden ze de 144 euro ervan af, dus ik ontvang 90 euro en nu heb ik nog geen loon voor 19/08

25/09 krijg ik dan uiteindelijk mijn volledig loon uitbetaald, dacht ik dus, maar helaas, de codes werden rechtgezet ( premies, enzo), maar ik sta als interim en niet jobstudent. Er wordt mij dus 188 euro betaald, waarvan 70 euro aan RSZ, bedrijfsvoorheffingen. ( wat super veel is!)

01/10 stuur ik een mailtje dat het weer niet correct is, dat we nu langer als een maand verder zijn en dat mijn loon niet correct is uitbetaald.

5/10 krijg ik de volgende antwoord:
er was idd eerst een contract gemaakt als gewone student, ipv als jobstudent.
We hebben dit achteraf rechtgezet, maar we kunnen geen retro-actief contract maken voor jobstudenten.
Dwz dat er een contract gemaakt is als werkstudent, en daar gelden de afhoudingen zoals bij een gewone werknemer. Hiervoor krijg je wel vakantiegeld (volgend jaar ) en hier wordt ook rekening mee gehouden bij de belastingen.
Uiteindelijk zal er zo goed als geen verschil zijn in de verloning, of zal je er zelfs een heel klein beetje voordeel mee doen.

Nu, of het een voordeel is of niet, ik wil gewoon mijn loon op een correcte wijze ontvangen.