Terugvordering loon hoe te werk

Handyharry
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Terugvordering loon hoe te werk

#1 , 02 okt 2018 13:24

Er is mij over x aantal maanden teveel aan woon-werkverkeer betaald geweest. De werkgever wil dit nu terugvorderen.
We komen overeen dat dit in schijven kan, maar over het bedrag dat maandelijks van het loon wordt afgehouden is er enige onenigheid.
Ik wens een laag bedrag dat draaglijk is, de werkgever eist een hoger bedrag wat voor mij ondraaglijk is financieel op dit moment.

Wie van beide partijen kiest het bedrag? Aangezien dit niet mijn fout is, maar dat van de werkgever, kan die toch onmogelijk eisen dat ik opdraai voor deze fout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2018 12:49

Er is mij over x aantal maanden teveel aan woon-werkverkeer betaald geweest.
maximum 60 maanden teruggaan,

21/3/1804 Art. 1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.

afhoudingen loon staat in art 23 loonbeschermingswet
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”