contractbreuk wegens niet betalen aanvullend loon ?

lucpierloot
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

contractbreuk wegens niet betalen aanvullend loon ?

#1 , 29 sep 2018 12:20

Mijn werkgever betaalt mijn variabel loon niet. Deze wordt berekend op de omzet die ik genereer.

Kan ik hierbij contractbreuk met onmiddellijke stopzetting van de samenwerking inroepen. Het weigeren om mijn variabel loon uit te betalen is slechts één van de zaken die een verdere samenwerking amper nog mogelijk maakt.

Ik ben van plan een ingebrekestelling per aangetekend schrijven te versturen en de stekker er onmiddellijk uit te trekken. Of neem ik beter een advocaat ?

Dank voor Uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2018 14:48

De stekker onmiddelijk uittrekken zou u wel eens duur te staan kunnen komen, je moet ook aan de regels van de vooropzeg houden, indien je dit niet doet moet je u brutoloon van je vooropzeg betalen aan je baas.
Natuurlijk moet hij je ook betalen volgens je arbeidscontract, een aangetekende brief sturen is O.K. volgt hij dit niet is er nog de arbeidsrechtbank, daar heb je geen advocaat voor nodig, ben je bij een vakbond dan verdedigen zij u.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”