De term 'werkstudent' & verloning

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

De term 'werkstudent' & verloning

#1 , 26 sep 2018 22:49

Goede avond allemaal!

Ik had een vraag in verband met loon als werkstudent.
Voorlopig ben ik nog jobstudent bij de firma X in België, daarnaast studeer ik nog op hoge school.
Al de 'vaste' werknemers onder mijn collega's, krijgen maaltijdcheques.
Als jobstudent begreep ik dat ik hier geen recht op had, echter.. Mijn 475 uren zijn bijna op, en net zoals vorig jaar mag ik als werkstudent blijven doorwerken tot eind december, vorig jaar deed ik onderandere rond de 250 uur als werkstudent.
Vorig jaar stuurde ik een e-mail naar de interim, en toen werd er mij verteld dat ik geen recht had op maaltijdcheques.
Nu dit jaar, wil ik er toch wat meer informatie over hebben, ook omdat ik als werkstudent dezelfde sociale bijdragen moet betalen als gewone vaste werknemers.

Hoe denken jullie hierover? Ook op een dertiende maand zou ik via de interim geen recht op hebben, terwijl ik toch een dikke 20 uur per week draai als werkstudent. Als werkstudent krijg ik dan wel vakantiegeld bijgeteld per dag, maar dat is niets in vergelijking met de vele procenten bedrijfsvoorheffingen die eraf gaan.

Langs de andere kant hoor ik dat de term 'werkstudent' officieel niet bestaat, en dat de interimkantoren dit uitgevonden hebben. Op mijn AO staat immers wel "werkstudent bediende" onder de categorie 'jobstudent'.

Groetjes en dank!

Niels

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”