Interim betaalt achterstallige nachtpremie niet

RJE
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Interim betaalt achterstallige nachtpremie niet

#1 , 13 sep 2018 13:13

Dag,

Ik heb als student gedurende drie weken gewerkt via een interimkantoor als orderpicker 's nachts. Van de drie weken die uitbetaald zijn is er één week (de eerste gewerkte week) waar de interim vergeten is om de nachtpremie uit te betalen (nachtpremie stond toen niet vermeld op mijn loonfiche).

Ik heb het kantoor toen telefonisch gecontacteerd om dit te melden en zij verzekerden mij dat dit een fout van de facturatiedienst was en dat de achterstallige nachtpremie verrekend zou worden bij de uitbetaling van mijn loon van de daaropvolgende week.

De week daarop krijg ik het loon gestort van mijn tweede week werken, zonder de achterstallige nachtpremie. Ik heb het kantoor opnieuw gecontacteerd om dit melden en weer kreeg ik dezelfde uitleg dat er een fout moet gebeurd zijn en dat ze contact gaan opnemen met de facturatiedienst en dat de achterstallige nachtpremie de daaropvolgende week gestort zal worden.

Ondertussen zijn we drie weken verder en ben ik volledig uitbetaald, buiten de achterstallige nachtpremie van de eerste week.

Kan ik hier iets tegen ondernemen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 13 sep 2018 14:12

Aangetekend in gebreke stellen en als dat niet werkt de sociale inspectie inschakelen: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552
"sowieso" schrijf je zo.

RJE
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2018 12:36

Didymus, bedankt voor het antwoord! Ik zal het zo aanpakken.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2018 10:55

Didymus, bedankt voor het antwoord! Ik zal het zo aanpakken.
stuur een mail die is gratis, geven ze daarop niet het gepaste antwoord, stuur dan een mail naar de inspectie van de sociale wetten (niet de sociale inspectie) en zet het uitzendkantoor in cc, met kopie van eerste mail
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

berenod
Berichten: 942

#5 , 22 sep 2018 12:40

Ingebrekestellingen altijd aangetekend versturen.

Ik weet niet over hoeveel geld het gaat, aangetekende zending is natuurlijk gelijk een dikke 6€

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 sep 2018 09:42

Didymus, bedankt voor het antwoord! Ik zal het zo aanpakken.
stuur een mail die is gratis, geven ze daarop niet het gepaste antwoord, stuur dan een mail naar de inspectie van de sociale wetten (niet de sociale inspectie) en zet het uitzendkantoor in cc, met kopie van eerste mail
Is de arbeidsinspectie niet het overkoepelend orgaan waaronder ook het "toezicht op de sociale wetten zit" ?

ik lees :Een van de hoofdopdrachten van het Toezicht op de Sociale Wetten is informatie verstrekken aan de werkgevers en de werknemers, advies verlenen, verzoenend tussenkomen en uiteraard ook controleren in hoeverre de arbeidsreglementering en de talrijke collectieve arbeidsovereenkomsten (cao's) worden nageleefd. Deze informatie wordt verstrekt aan alle belanghebbende actoren in een arbeidsrelatie: de werkgever, de werknemer(s), vakbonden en zij die namens de werkgever de loonadministratie verrichten.

Ik lees verder:
De arbeidsinspectie omvat het geheel van de diensten van de federale administratie die kunnen tussenkomen in het toezicht op het werk. Dit zijn:

De twee algemene directies van de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg die belast zijn met het toezicht, met name:
het Toezicht op de Sociale Wetten
het Toezicht op het Welzijn op het Werk
De Sociale inspectie van de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid
De inspectie van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid
De inspectie van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening

bron:http://www.werk.belgie.be
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”