verandering arbeidsovereenkomst

mcdurfus
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verandering arbeidsovereenkomst

#1 , 12 sep 2018 17:11

Hallo,

ik ben afgelopen februari van werkgever veranderd.Ik ben hierbij ook van arbeider naar bediende gegaan.
In juni heb ik mijn vakantiegeld ontvangen , zijnde 3601.76€ . Dit bedrag sluit aan bij de bedragen wat ik alle vorige jaren heb gehad.
Afgelopen maand heb ik 7 verlofdagen opgenomen en krijg ik plots maar 270€ loon omdat er 1530€ in terugwerkende kracht ivm het vakantiegeld gaat.
Ik lees hier vele zaken over maar zoals ik het begrijp zou mijn ex-werkgever mij een hoger bedrag moeten uitbetaald hebben om het verlies aan loon te compenseren?Of zit ik volledig mis?
Sorry als deze vraag reeds gesteld is maar dit is redelijk vervelend gezien niemand mij op het bedrijf er duidelijke uitleg over kan geven.
Alvast bedankt voor de moeite!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 12 sep 2018 17:19

Is dit de eerste maal dat je nieuwe werkgever loon ingehouden heeft omwille van vakantiedagen?

Het zit zo:
Je krijgt je vakantiegeld uitbetaald van de kas voor je gewerkte dagen in 2017 en die ene maand in 2018 (dit bedrag zou dus iets hoger moeten liggen dan andere jaren).

Je nieuwe werkgever betaalt je verlof door (bediende), maar op zich heb je geen verlofrechten opgebouwd bij deze.
Daarom dient deze alle verlofrechten te verrekenen met dit bedrag van de kas.
Meestal is dit in juni, maar er zijn ook werkgever die dit later doen (de mijne doet dit bijvoorbeeld in oktober).

Het lijkt mij dus dat deze verrekening nu gebeurd is voor 2018 (let op: voor 2019 gebeurt dit nogmaals, aangezien je dit jaar nog voor je vorige werkgever gewerkt hebt, maar dan zal het bedrag dat ze inhouden lager zijn), en je vanaf nu je verlof op een normale wijze doorbetaald krijgt.

Reclame

Terug naar “Loon”