Werkgever weigert gegevens door te geven.

OpheliaV
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Werkgever weigert gegevens door te geven.

#1 , 31 aug 2018 11:03

Ik ben hoogzwanger en ben momenteel op zwangerschapsverlof. Ik zou dus een uitkering moeten ontvangen van de mutualiteit. Drie weken geleden heb ik al mijn papieren in orde gebracht en ook mijn werkgever heeft de papieren ontvangen. Mijn werkgever heeft deze echter nog steeds niet doorgegeven aan de mutualiteit. Als ik een mail stuur met de vraag of ze eens kunnen kijken of 't al in orde is, en de papieren nog eens extra geef met een emailadres om rechtstreeks door te sturen, krijg ik een onbeschoft antwoord dat ik moet stoppen met het te vragen en dat ze niet alles tegelijk kan. Ik ben ten einde raad want ik zit nu dus zonder inkomen en ik kan elk moment bevallen. Iemand die weet wat ik kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 sep 2018 21:36

Het komt wellicht bot over, maar als je uw werk niet wilt verliezen: afwachten.
Als je een juridische procedure opstart, mag je nog een paar maanden wachten, dus dit zou ik pas doen als je werkgever deze papieren in het geheel niet invult.

Reclame

Terug naar “Loon”