ex-werkgever blijft loon storten na ontslag: wat nu?

Zeeman
Topic Starter
Berichten: 25

ex-werkgever blijft loon storten na ontslag: wat nu?

#1 , 28 mar 2008 17:40

Ik ben onlangs van job veranderd. Nu blijkt mijn vorige werkgever mij blijkbaar door te betalen? Wat nu? Integer als ik ben ga ik dit natuurlijk asap melden. Maar wat zijn de juridische gevolgen als ik het niet zou doen?

Ik heb een c4 ontvangen na mijn ontslag dus alles is formeel in orde.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 29 mar 2008 02:31

:arrow: .
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Zeeman
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 29 mar 2008 11:33

Heb het ondertussen al gemeld aan de personeelsdirecteur via e-mail.

Probleem is dat ze een beetje laks zijn op dat gebied. Vorig jaar hebben ze bijvoorbeeld mijn onkostennota (groot bedrag, want voor het ganse jaar) twee keer uitbetaald. Heb dit toen een aantal keer via e-mail en telefonisch gemeld. Nooit reactie op gekregen.

De kans bestaat dus dat het nu weer dezelfde weg op gaat. Is dan een e-mail voldoende of moet ik beginnen met aangetekende zendingen enzo?

Reclame

Beachcomber
Berichten: 572

#4 , 31 mar 2008 10:36

E-mail is niet helemaal voldoende, ik zou een brief schrijven (hoeft niet aangetekend) en het geld zeker niet opgebruiken maar effectief apart zetten.

U heeft geen recht op dat geld, en u bent als goed burger verplict om dat terug te betalen. Jammaer, ik zou ook geneigd zijn om dit netjes in mijn portefeuille te schuiven, maar zo is het nu eenmaal. Nu kan u misschien nog wat rente opstriijken. :-)

paling
Berichten: 280

#5 , 31 mar 2008 13:34

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Zeeman
Topic Starter
Berichten: 25

#6 , 31 mar 2008 21:30

E-mail is niet helemaal voldoende, ik zou een brief schrijven (hoeft niet aangetekend) en het geld zeker niet opgebruiken maar effectief apart zetten.

U heeft geen recht op dat geld, en u bent als goed burger verplict om dat terug te betalen. Jammaer, ik zou ook geneigd zijn om dit netjes in mijn portefeuille te schuiven, maar zo is het nu eenmaal. Nu kan u misschien nog wat rente opstriijken. :-)
was er zoiets niet onlangs in het nieuws geweest dat een werknemer van de stad antwerpen gedurende 5 jaar loon bleef ontvangen
en op de rechtbank werd beslist dat hij dit niet moest terugbetalen .
(iemand van de opera of theater)
Klopt, maar die was nooit officieel ontslagen. Ze hadden hem gewoon gezegd dat hij niet meer gewenst was, zonder ontslag of nieuwe taak.

djanodive
Berichten: 326

#7 , 04 apr 2008 15:48

ik zou die brief aangetekend doen. Dan heb je het bewijs dat je hen ingelicht hebt. Anders komt men nog af dat je de rente ook moet terugbetalen. Zonder te spreken van het feit dat men je zou betichten van het te houden. E-mail, brief, welke email, welke brief?

In al zo'n gevallen stuur ik altijd een aangetekende zending, van in het begin. Als de energieleverancier een verkeerde factuur aanrekent van 200euro of zo...aangetekende brief...en eventjes later is er een creditnota. En zeker als je weet dat men laks is...geen doekjes omwinden, maar wel beleefd blijven... ... ... ... ... ...tot je uit je krammen schiet...

Je weet trouwens nooit dat ze op jouw aangetekende brief niet reageren of dat ie intern verloren gaat...dan heb je er misschien nadat het verjaart is een mooi pensioentje aan verdient...en geef toe...ze zullen daar wel geld genoeg hebben zeker?

Zeeman
Topic Starter
Berichten: 25

#8 , 18 mei 2008 10:24

Ondertussen is het nog steeds niet geregeld. :roll:

Personeelsdienst heeft een maand geleden al beloofd dat ze een brief gingen sturen met de nodige gegevens om het terug te storten.

Geld staat ondertussen op de spaarrekening en ik wacht geduldig om het terug te storten.

Moet ik nu echt geld gaan geven aan een aangetekende zending zodat bepaalde mensen hun werk zouden doen? :evil:

akromah
Berichten: 114

#9 , 18 mei 2008 10:43

Personeelsdienst heeft een maand geleden al beloofd dat ze een brief gingen sturen met de nodige gegevens om het terug te storten.

Als je dit op papier hebt,
neen dan hoef je volgens mij geen verdere stappen te ondernemen.
Jij deed jouw deel, zij niet.
maar je hebt bewijs dat je hen ingelicht hebt, anders hadden ze niet gereageerd.

JohnD
Berichten: 3580

#10 , 18 mei 2008 11:53

In al zo'n gevallen stuur ik altijd een aangetekende zending, van in het begin.
Mag ik jou hier eens iets vragen wat jij zou doen in het volgende geval: Een vriendin van mij heeft een geschil met de verhuurder. Zij heeft alle enkele malen een AS gestuurd en nooit een reaktie gehad. De verhuurder reageert niet. Zij kan door bedragen af te houden de verhuurder natuurlijk wel dwingen toch te reageren; waar ze intussen na 8m. mee begonnen is. Nog steeds geen reaktie.

Wat ik bedoel is dit: al die AS zullen nooit gerecupereerd kunnen worden .. Of wel ?

Terug naar “Loon”