wanneer uitbetaling loon?

noukie1978
Topic Starter
Berichten: 7

wanneer uitbetaling loon?

#1 , 25 mar 2008 09:53

Hallo, in mijn contract staat letterlijk:
De arbeiders krijgen -uiterlijk- de 20ste van elke maand een voorschot en -uiterlijk- de 10de van elke maand de eindafrekening.
Naar mijn mening betekent dit dat het dan ook effectief op mijn rekening moet staan, maar mijn werkgever zegt dat zij nog in haar recht is als ze het de negende of de 19de doorstuurt naar sofim. Maar dan duurt dan natuurlijk weer even eer sofim het naar de arbeiders stuurt en dan heb ik het nog niet want afhankelijk van bank tot bank duurt dat ook nog eens drie tot vijf dagen.
Wie heeft er gelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 25 mar 2008 11:12

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.

noukie1978
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 25 mar 2008 12:32

dat kon ik zelf ook nog wel opzoeken, maar wat betekent het nu arbeiders krijgen uiterlijk de tiende... moet het dan ook op de rekening staan of niet? Of telt het woord krijgen al vanaf het moment dat de werkgever het naar sofim heeft gestuurd. Want dan heb ik het nog niet.
En dat is hetzelfde met het werkwoord 'uitbetalen'... Heb ik het dan al of niet op die vastgestelde data?
Dus bijvoorbeeld deze maand was de twintigste een donderdag. maar ik heb mijn voorschot pas de vijfentwintigste gehad. De werkgever had pas de woensdag alles naar sofim gestuurd. Zij is dan nog voor de twintigste aan het storten. maar ik krijg het dan pas wanneer sofim het doorstort en mits vertraging van de bank. Had ik het niet de donderdag of de vrijdag moeten hebben?

Reclame

noukie1978
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 26 mar 2008 08:55

Heb zelf de oplossing gevonden.
als er staat... krijgen en dan een uiterste datum...
Dan moet het loon op die datum erop staan.
MAAR
als er staat... krijgen gestort op... en dan een uiterste datum...
Dan mag de werkgever het nog storten op die datum en kan het dus zijn dat het loon op zich laat wachten afhankelijk van welke bank je hebt.
Dus in mijn geval staat er Krijgen. Dan moet het er ook op de tiende en twintigste van de maand opstaan.
Voila, hoop dat mijn eigen vraag en antwoord anderen misschien ook kan helpen.

Terug naar “Loon”