Uur vermelding op loonbrief is decimaal.

steve_1
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Uur vermelding op loonbrief is decimaal.

#1 , 29 jul 2018 08:40

Ben via een interim kantoor tewerkgesteld (2 dagen per week).
Op de loonbrief staan de gewerkte uren decimaal vermeld, vb. Totaal gepresteerde uren:14.93 en achter de werkdagen (in dit voorbeeld) 7.60 en 7.33.
7.60 zou overeenkomen met 7:36u
Ik heb vroeger nooit loonbrieven gehad waarop de uren decimaal vermeld werden.
Kan ik eisen dat het interim kantoor de uren en minuten vermeld en niet zoiets als 2.88 of 4.16 als uren, het is anders bijna niet te controleren.
Ter info: waar ik tewerkgesteld ben zegt men dat het interimkantoor vraagt om de uren decimaal over te maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2018 09:09

7.60 zou overeenkomen met 7:36u

.
Dit klop als een bus man, je heeft hoop in in de school toch decimaals geleerd en de regel van drie !

100 decimaal = 60 minuten

50 decimaal = 30 minuten

u voorbeeld 7:60 = 7:36 uur

dit is simpel 50 = 30 minuten
..... . 10 = 6 minuten .

Dus 30 + 6 = 36 minuten !!!!

Als je het niet snapt haal je rekenboek eens boven van het 5 de leerjaar lagere school..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

steve_1
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2018 10:20

@denlowie
Ik snap dat wel, maar is geen antwoord op de vraag.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 29 jul 2018 10:34

Neen, je kan dat niet eisen.

P.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jul 2018 11:03


Kan ik eisen dat het interim kantoor de uren en minuten vermeld en niet zoiets als 2.88 of 4.16 als uren, het is anders bijna niet te controleren.

Dit is je vraag, en ik heb je geantwoord hoe het werkt, en jij vind dat het anders bijna niet te controleren is.

Dus je begrijpt het niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 29 jul 2018 12:40

Beste

Is bij heel veel bedrijven zo. En is eigenlijk ook logisch want als men vroeg of laat uren moet betalen of compenseren wordt dat betaald op basis van decimale gegevens. Men betaalt een half uur (0,50 u) en geen 30 minuten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

lukasi
Berichten: 1141

#7 , 29 jul 2018 13:49

Dat topicstarter niet 123 geneigd is om de regel van 3 toe te passen is duidelijk.
Hij zal dit best toch wel zelf toepassen .
Maar dat hij daarvoor aan de schandpaal wordt genageld met een bericht vol typ- schrijf en spellingsfouten is wel lachwekkend zeker als hier in dan nog eens verwezen wordt naar het vijfde leerjaar voor rekensommen.
Vervoegingen zijn uit het derde.
:D :D

steve_1
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 jul 2018 15:38

@puttemanp en basejumper.
Dank voor jullie antwoord.

De gepresteerde uren als uur:min vermelden is onmiddellijk begrijpbaar. Een tikklok met kaart of digitaal met vingerprint of wat ook, die vermelden uu:min en geen decimaal getal. Wat er op de achtergrond gedaan wordt moeten wij niet aantrekken.

Wat zij in mijn geval opgeven is volgens mij fout.
7.33 is 7:19:48u en het zou 7:20u moeten zijn. Zij moeten dus 7.3333 vermelden.
Hetzelfde met 14.93
Ik merk dus nu ook dat zij geen juiste gegevens vermelden op de loonbrief en kan het dus zijn dat de berekening niet juist is gezien zij maar 2 getallen achter de komma opgeven.

De berekening in uu:min is iets anders dan met decimalen.
Ik veronderstel dat diegenen die hun uren bijhouden in een rekenblad als Excel bijvoorbeeld, dit noteren in uu:min. Je hebt dan een cel met het totaal aantal uren en dit vermenigvuldig je me het uurloon en vervolgens met 24 > =SOM(cel totaal aant. uren*uurloon)*24 of =SOM(E41*18)*24

CityBird
Berichten: 792

#9 , 29 jul 2018 17:28

Wat zij in mijn geval opgeven is volgens mij fout.
7.33 is 7:19:48u en het zou 7:20u moeten zijn. Zij moeten dus 7.3333 vermelden.
Hetzelfde met 14.93. Ik merk dus nu ook dat zij geen juiste gegevens vermelden op de loonbrief en kan het dus zijn dat de berekening niet juist is gezien zij maar 2 getallen achter de komma opgeven
Als ik het correct begrijp ben je dus van mening dat ze die 2 seconden verschil moeten vergoeden?
De berekening in uu:min is iets anders dan met decimalen.
Ik veronderstel dat diegenen die hun uren bijhouden in een rekenblad als Excel bijvoorbeeld, dit noteren in uu:min. Je hebt dan een cel met het totaal aantal uren en dit vermenigvuldig je me het uurloon en vervolgens met 24 > =SOM(cel totaal aant. uren*uurloon)*24 of =SOM(E41*18)*24
Tijd decimaal optellen is zelfs gemakkelijker, kan immers gewoon met een telmachine. Ook in Excel is die omzetting geen punt.

puttemanp
Berichten: 613

#10 , 29 jul 2018 17:57

steve_1 schreef:
Wat zij in mijn geval opgeven is volgens mij fout.
7.33 is 7:19:48u en het zou 7:20u moeten zijn. Zij moeten dus 7.3333 vermelden.
Hetzelfde met 14.93. Ik merk dus nu ook dat zij geen juiste gegevens vermelden op de loonbrief en kan het dus zijn dat de berekening niet juist is gezien zij maar 2 getallen achter de komma opgeven
Als ik het correct begrijp ben je dus van mening dat ze die 2 seconden verschil moeten vergoeden?
12 seconden hé, wezenlijk verschil :p

P.

steve_1
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 jul 2018 18:11

Ik vermoed dat ik het niet duidelijk genoeg heb uitgelegd.
Als je op een loonbrief de vermelding ziet staan "Totaal gepresteerde uren 14.93" weet jij dan onmiddellijk hoeveel uren en minuten dat is. Ik denk het niet, 14 uur ja maar hoeveel minuten? Dan moet je wel even rekenen.
Als jij een rekening voor uitgevoerde werken voorgeschoteld krijgt waarop werkuren vermeld staan > 6.72 weet jij dan onmiddellijk hoeveel dat is. Ik denk het niet.
Dat ik de regel van 3 niet zou willen toepassen of hoe je de berekening moet doen daar gaat het niet om, het gaat om de duidelijke weergave.
De uurwerken, horloges, klokken enz. geven die de tijd decimaal weer? Meestal uren, minuten en eventueel seconden, ja?

puttemanp was eigenlijk de enige volgens mij die mijn vraag onmiddellijk begrepen had. Zonder afbreuk te doen aan zijn antwoord is dat ergens vermeld in één of andere wetgeving.

@CityBird, thanks

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 jul 2018 18:32

Ik denk niet dat dit ergens in de arbeidswetgeving te vinden is.

Maar je heeft gelijk de loonbrief MOET in klare en begrijpbare taal zijn.

Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee heb zelf altijd zo een prikklok gehad voor mijn personeel.

Maar je kan een punt hebben.

En mijn excuses van deze morgen had dit niet mogen schrijven van de regel van drie.

Heb zelf zeer zware dyslexie het duurt me minuten om hier iets te beantwoorden, ben er genoeg mee gepest geweest in de lagere school, toe had men daar geen middelen om dit te verhelpen, ik spreek van de jaren begin de 50.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”