sectoriale premie

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

sectoriale premie

#1 , 19 jul 2018 17:35

via dit handige forum ben ik te weten gekomen dat ik al eventjes ecocheques misloop...
nu heb ik ook ontdekt dat ik als bediende in paritair comite, PC200, blijkbaar ook recht heb op een "jaarlijkse premie"
vanaf 2016 € 250,00- en vanaf 2017 geïndexeerd tot € 252,82-...
dit zou toch apart op de loonbrief moeten staan ?
heb er, net zoals mijn ecocheques, niets van gezien.
is ook niet vervangen door iets anders ofzo...
...of is dit enkel maar voor bij "vakbond aangesloten bedienden"
mijn situatie: werknemer, bediende kleine kmo 2 zaakvoerders, 1bediende (ik) 1arbeider half time, 12jaar in dienst, fulltime, al heel de tijd...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jul 2018 20:00

Dit heeft niks met de vakbond te maken je heeft daar recht op !

Je werkgever kan deze gemakkelijk kopen bij sodexo.

Ik denk dat u misschien niet weet dat het je werkgever zelf deze moet kopen, dit komt van geen enkel fonds, die zijn vrij te koop.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2018 14:19

bedankt louis,
ik denk dat u het heeft over de ecocheques, daar heeft u me al mee geholpen, waarvoor dank
dat is nu uitgeklaard.

mijn bericht onder de topic "sectoriale premie" doelt op het feit dat ik van die sectoriale premie de laatste drie jaar (is ingevoerd in 2016 dacht ik)
nog niets heb gezien.
is toch wettelijk verplicht denk ik, is in ieder geval nooit vervangen door een ander voordeel ofzo...
volgens mij steken ze dat hier, samen met mijn ecocheques, in hun zakken.
het is toch niet mijn taak om dat aan te vragen...zou toch automatisch mogen gaan...
...of kan je dit terug vinden op je loonbrief...code?

tijd voor een advocaat en een andere horizon denk ik....

Reclame

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2018 14:01

ik kom nog even terug op mijn topic, van 19juli, ivm.mislopen van sectoriale premie(s)
weet er iemand waar dit op de loonbrief vermeld staat? staat dit er eigelijk wel op vermeld?

ter info: sectoriale premie van € 250,00- zou volgens mijn opzoekwerk betaald moeten worden in de maand juni en is sinds 2016 bij wet beslist als extra loonvoordeel in paritair comité 200

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2018 14:26

Dit is juist !
Maar waar dit staat dit is bij iedere sociaal kantoor anders, een loonbrief is zoals een factuur alles moet er op staan, maar er zijn geen regels hoe het er moet opstaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#6 , 24 jul 2018 20:03

Bij mij was dit een aparte loonbrief, dit jaar blijkbaar al 257,46€ bruto.

Schiet natuurlijk maar 117,04€ netto van over, stuk minder dan de helft...

Terug naar “Loon”