ecocheques

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

ecocheques

#1 , 18 jul 2018 11:53

ik ben werknemer in een kleine kmo, 2 werknemers.
heb voor 2018 en 2017 geen ecocheques ontvangen, is ook niet vervangen door een ander voordeel ofzo.
is dat wel wettelijk, eenzijdig afschaffen?
...heb er natuurlijk al naar gevraagd, maar er wordt rond de pot gedraaid, en geantwoord 'zullen we nazien en laten weten' waarna er dus niet wordt nagekeken of laten weten.
....als je geen ecocheques krijgt, moest dat dan niet vervangen worden naar een ander voordeel met dezelfde waarde? euro 250,00- in mijn geval
ben al meer dan 10 jaar in dienst, heb in het verleden wel cheques ontvangen, maar met 100% zekerheid, absoluut niet elk jaar
heb al veel met sodexo gebeld, anoniem, om een soort van "overzicht" te krijgen...maar tot op heden lukt dat niet zo vlot
heeft iemand tips met de te ondernemen stappen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2018 12:43

Eerst en vooral sodexo kan daar niks aan doen, als de werkgever er geen koopt dan heb je er geen !

In welke PC werk, staat dit in de CAO van je PC ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2018 21:21

geen idee welk pc. functie bediende sales, interieur ontwerp, logistiek , aftersales, aankoop, orderverwerking....er is geen cao

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jul 2018 07:55

geen idee welk pc. functie bediende sales, interieur ontwerp, logistiek , aftersales, aankoop, orderverwerking....er is geen cao
Ieder bedrijf die één persoon tewerkstelt heeft een Paritair Comité nummer dus u baas ook, en dit MOET vermeld staan op je loonbrief.

Als er geen cao is, wat ik betwijfel dan kan je u werkgever niet verplichten om ecocheques te geven, niet iedereen heeft ecocheques, dit word afgedwongen door een cao !
Als je op je loonbrief kijk welke PC is dan zoek ik je cao wel eens op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jul 2018 15:01

gevonden: 200 APC bedienden
voor alle duidelijkheid, heb ze in het verleden wel ontvangen, maar zeker niet in 2017-2018
er is nooit gezegd dat ze zouden afgeschaft worden
en er staat ook zeker NIETS van vermeld in mijn contract...is al van 2005!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 jul 2018 15:18

je heeft recht op de eco cheques .

dus best tot aan je vakbond gaan, maar het is je werkgever die ze moet kopen aan sodexco.
of anders nog eens vragen aan je werkgever .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

citrique
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 jul 2018 17:15

bedankt,
dat is duidelijk nu.

Terug naar “Loon”