Bedrijfswagen

JasmineDR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen

#1 , 16 jul 2018 17:09

Beste,
Mijn collega's van hetzelfde niveau en zelfs minder ervaring, hebben allen een bedrijfswagen gekregen. Deze verkregen zonder dat dit bekend gemaakt is. Ikzelf heb hetzelfde niveau als hun, werk er bovendien al veel langer, en heb er geen gekregen, ondanks het feit dat ik er al jaren achter vraag. Is dit correct ? Mag een bedrijfswagen zomaar gegeven worden volgens de voorkeur van de baas ? Het is trouwens opvallend dat het juist de lievelingetjes van de baas zijn die er één gekregen hebben.

mvg JDR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 16 jul 2018 17:15

Trek uw conclusies, zou ik zo zeggen. Maar het is niet illegaal om betere voorwaarden te onderhandelen dan collega's.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 16 jul 2018 21:23

Zoals LeenW schrijft: als je huidige baas je de loonsverhoging onder de vorm van een wagen weigert dan zal je moeten bewijzen dat je die loonsverhoging waard bent door van werkgever te veranderen naar een werkgever die vindt dat je dat hoger loon wel verdient. Bonafide werkgevers werken meestal niet met “lievelingskes” maar zijn genereuzer voor de sterke krachten die superpresteren (en hem daardoor meer winst laten maken) Er zijn natuurlijk uitzonderingen en k heb niet geschreven dat jij niet goed presteert. Dat weet ik niet.

Dat was en is m n standaardantwoord aan medewerkers die mi onredelijke looneisen stellen. k Heb niet geschreven dat uw vraag onredelijk is. Dat weet ik niet.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 jul 2018 19:32

Mag een bedrijfswagen zomaar gegeven worden volgens de voorkeur van de baas ?
Normaal krijg je ongeveer eenzelfde verloning (mits variatie ifv ervaring ed) en voordelen voor zelfde werk

Geen syndicale vertegenwoordiging in uw bedrijf ?

Terug naar “Loon”