Vakantiegeld nieuwe werkgever, niet correct?,

Wesleym
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vakantiegeld nieuwe werkgever, niet correct?,

#1 , 04 jul 2018 03:11

Hey,

Zou graag hulp/ uitleg krijgen die me deze situatie kan uitklaren..

Korte schets van de situatie: werk als bediende nu meer dan 1jaar (indienst 01/04/2017) tot heden fulltime voor een marketingkantoor. Nu voor deze job heb ik 5 jaar gewerkt ookals bediende voor een anderbedrijf tot 02/2017. (Uitdiensttreding) . Nu had ik toen vakantie geld al ontvangen en niet opgenomen verlofdagen. Ik heb bij mijn huidige job geen verlof genomen en wanneer het bedrijf sloot in augustus en december heb ik geen loon ontvangen omdat ik geen verlofdagen had opgebouwd.. maar nu deze Mad zie ik dat ik maar 700 euro loon heb ontvangen? Dit kan toch niet? Na meer dan een jaar in dienst te zijn en moest verplicht onbetaald verlof nemen omdat bedrijf sloot? Hopelijk kan iemand me raad geven hierover. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2018 07:51

U bent maar 9 maanden in dienst 1/4 tot 31/12 in 2017 het zijn enkel die maanden die tellen voor je verlof in 2018
Maar 700 euro is wel heel weinig wat staat er op je loon brief
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wesleym
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2018 01:02

Hey dankjewel voor je reactie. Ik had blijkbaar een opstaande boete van de politierechtbank en door verhuis en geen reactie hierop toegeven. Word dit nu via mijn Loon geint. Maar personeelsdienst was het een aantalmaande geleden vergeten afgehouden waardoor mijn loon brief staat te reduceren nettoloonwerkgever? En mag men zomaar zo van mijn loon inhouden ? Omdat personeelsdienst het was vergeten houden ze nu maar alles af.mag dat zomaar, wettelijke barema's? Nettoloon met onkosten vergoeding ligt maandelijks tussen 2500 en 3200, maar met 700euro en inhouding vakantie geld ga ik niet akkoord! Wat moet ik doen zon situatie. Mvg wesley

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jul 2018 08:23

Vakantiegeld kan 100% ingehouden worden.

op het bedrag tot 1432 word je 176€ ingehouden

+

Alles boven de 1432€ kan men inhouden

Daar kan u niks tegen doen, dat heb je aan je zelf te danken wegens het niet betalen van een onschuldige boete, die nu al zeer veel is aangedikt !

Als de douane je tegen houd zal je dit onmiddellijk cash of via een betaalkaart moeten betalen, heb je dit geld niet, dan word er een wielklem gezet, is dit soms beter ??

Nochtans zou het me echt verwonderen dat je na je PV nooit niks meer gehoord heeft van deze boete, dit zou toch zeer uitzonderlijk zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 06 jul 2018 21:28

Als men u via ANPR camera had tegengehouden was het mogelijk alles betalen geweest of auto met beslag.

Wesleym
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jul 2018 15:54

Over mijn persoonlijke levenssfeer ben ik geen uitleg verschuldigd. Sta persoonlijk wel achter het systeem om achterstallige boetes op deze manier te innen. Maar nu blijft mijn vraag nog onbeantwoord.vakantiegeld werd volledig ingehouden maar alsook een groot deel van mijn nettoloon 667euro werd gestort. (1ste van de maand) en Op de 15de van de maand ontvang ik 800 euro netto onkosten.nu onkosten mogen ze in feite niet aankomen voor beslag op loon? En mijn nettoloon is toch gelinkt aan een wettelijk minimum gewaarborgd loon? Alvast bedankt groetjes

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jul 2018 16:19

Ze mogen op je loon netto 1329,80 moet je krijgen, op al de rest mogen ze beslag leggen.

Als je bediende bent moet men zien dat ook als je op verlof bent je 1329,80 € krijgt , want je moet ook eten als je op verlof bent !
Alles eens op een rijtje zetten en controleren hoeveel je nu per maand overhoud, en als de nood het hoogst word naar het ocmw stappen om je financieel te helpen in vorm van een lening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”