plus- minuren prive rusthuis

tesske84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

plus- minuren prive rusthuis

#1 , 24 jun 2018 21:39

Hallo,

Ik ben verpleegkundige in een privé rusthuis. Nu kwam onlangs mijn bazin af dat ik met mijn overuren sedert januari ( ondertussen zijn we juni) op -23 uren zou staan en ik die moet ophalen. Ik heb een bediendecontract van 30.4 uur. Nu ging ik ervan uit dat mijn bazin ( die mijn uurrooster opstelt) elke maand ervoor zou zorgen dat ik op het einde van de maand aan voldoende uren zou komen ( totaal 130 uren). Ik werkte de uren die zij mij gaf. Dus door toedoen van mijn bazin ( niet van mij) sta ik dus nu in de min. Ik heb onlangs mijn ontslag gegeven, nu kwam mijn bazin af dat ze die min uren van mijn verlof gaat trekken die ze mij zou uitbetalen.
Kan er mij iemand zeggen of dit zomaar toegestaan is? Ik heb er nooit achter gevraagd om te weinig te werken, en dan maar na 6 maand te horen te krijgen dat ik min 23 sta??

Groetjes en bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 jun 2018 08:59

Heb je die uren al zelf eens nagekeken? In uw agenda? Op uw uurrooster?
Is een eerste vereiste om te kunnen klagen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 26 jun 2018 08:56

Aangezien u gepland wordt, en niet zelf verantwoordelijk bent over uw werktijden, lijkt het mij dat de planner hiervoor verantwoordelijk is. U kunt dit echter wel zelf in de gaten houden door uw maandelijkse afrekening te controleren (of gewoon volledig zelf uit te rekenen adhv uw uurrooster).

Maar goed, u zult deze uren inderdaad moeten inhalen, of laten uitbetalen (in de negatieve vorm hier dan), me dunkt.

Reclame

Terug naar “Loon”