Interim betaald niet

Gebruiker5214
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Interim betaald niet

#1 , 22 jun 2018 16:34

Hallo,
Hier even mijn verhaal kort neer zetten met de belangrijkste feiten.

"Ik ben sinds 2 januari 2018 werkzaam bij een interim kantoor, dit zijnde met dag-2-daags contracten. M.a.w. maandag en dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Ik werd altijd (zo goed als altijd, niet tijdens feestdagen voor het weekend) uitbetaald. De vrijdag stonden mijn centen ook op mijn rekening. Nu sedert vorige week niks meer ontvangen. Ik blijf werken maar al 2 weken gratis?? Ik krijg mijn contacten nog steeds en ik teken ze nog steeds online. Mijn team-leider is gaan spreken met de baas. Waarop die enkel reageerde, "Ze krijgt wat ze verdiend!"

Kan dit zomaar??
Ik voel me momenteel machteloos, want ik heb mezelf nog nooit in zulke situaties bevonden.
De firma waarvoor ik werk kijkt namelijk niet neer om een paar 1000 euro's neer te leggen om te zorgen dat ik mijn centen niet meer zie.
Ikzelf ben momenteel ook niet in staat om te bellen naar mijn baas, want ik loop op de toppen van mijn tenen en weet dat ik vanalles zal zeggen wat je beter in gedachten houd..

Alle ervaringen, tips of eender wat er kan helpen is meer dan welkom.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2018 17:04

Betalen zullen ze zeker, maar dit kan soms wel even duren, een interim laat zich daar niet aan kennen om iemand niet te betalen, waarom bel je niet eens naar het bureel van je interim ??

En twee weken is nu nog geen periode om paniek te zaaien.

En blijf beleeft misschien iemand ziek of iets anders ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker5214
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2018 22:06

Betalen zullen ze zeker, maar dit kan soms wel even duren, een interim laat zich daar niet aan kennen om iemand niet te betalen, waarom bel je niet eens naar het bureel van je interim ??

En twee weken is nu nog geen periode om paniek te zaaien.

En blijf beleeft misschien iemand ziek of iets anders ?

Ik heb ondertussen contact gehad met het bureau en krijg ik daar te horen dat de firma het als "VERLOF" doorgegeven zou hebben.
Daarna de baas ook nog gehoord en wilt die een mondelinge overeenkomst met mij maken dat ik dan pas mijn geld zal krijgen van de 2 voorbijgaande weken. Inderdaad twee weken is de wereld nog niet. Maar als alleenstaande moeder met 2 kinderen is 820 euro minder een enorm bedrag.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jun 2018 07:12

En die mondelinge overeenkomst wat maakt dit uit ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker5214
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jun 2018 11:32

En die mondelinge overeenkomst wat maakt dit uit ?
Een target die tegen eind juni bereikt moet worden, anders word week 23 en 24 gewoon niet betaald en ingevuld als verlof....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jun 2018 11:45

U zit in de verkoop .

Normaal moet hij je toch betalen, heb je bewijzen dat je wel degelijk gewerkt heeft??, want met verkopers weet je nooit .De firma waar je voor werkte heeft je dus afwezig aan geduid, ik denk dat je problemen gaat krijgen, snel ander maar vast werk zoeken

En ga naar je vakbond om te redden wat te redden valt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker5214
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jun 2018 18:06

U zit in de verkoop .

Normaal moet hij je toch betalen, heb je bewijzen dat je wel degelijk gewerkt heeft??, want met verkopers weet je nooit .De firma waar je voor werkte heeft je dus afwezig aan geduid, ik denk dat je problemen gaat krijgen, snel ander maar vast werk zoeken

En ga naar je vakbond om te redden wat te redden valt

Inderdaad, ik zit in de verkoop sector.
Dit weekend ook nog eens alles zwart op wit gezet en door gemaild naar de interim. Hun de tijd gegeven tot deze avond en daarnet zelf gebeld. Dus de procedure wordt gestart. Ik kan inderdaad bewijzen dat ik daadwerkelijk aan het werk was. Hiervoor moet ik wel alle nieuwe (bestaande ) klanten lastig gaan vallen om een foto te bemachtigen van hun kopie. Daar alle schriftelijke overeenkomsten elke week ( soms 2 maal per week) afgegeven moeten worden aan de team leider.
De enige dag die betaald is, was dan ook de enige dag dat ik online overeenkomsten geschreven had en dus ook deze bewijzen al bezit.

Het zal niet simpel zijn, maar mijn standpunt staat vast.

Betalen zal hij!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 jun 2018 19:59

Ik wens je succes, en anders is het vakbond !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”