Flexibel inkomen

Matthieee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Flexibel inkomen

#1 , 21 jun 2018 10:06

Op mijn huidige werkplaats kunnen we kiezen voor ons inkomen te flexibilizeren.
We hebben hierover uitleg gekregen en er zou ook een simulatie komen wat het voordeel zou weergeven.

Het probleem voor zowel mijn collega's als mij is dat na de uitleg we met nog veel vragen zitten of dit effectief wel voordelig is op zowel lange als korte termijn.
De simulatie geeft ons weinig tot geen verdere inzichten hierin. We zijn dus verplicht zelf verder uit te zoeken of het voor ons al dan niet voordelig zou zijn dit te doen.

Even te verduidelijking niemand van ons is een expert op dit gebied.
  • - We kunnen pensioensparen dit wordt volgens de site niet onderworpen aan SZ-bijdragen.
    - Individuele gezondheidsverzekering ook geen SZ-bijdragen.
    - Aanvullende kinderbijslag ook geen SZ-bijdragen.
    - Extra vakantiedagen
    - Fietsvergoeding vrij van SZ en bedrijfsvoorheffing
De persoon die de uitleg kwam geven wou ons steenvast onvertuigen dat er ALTIJD een voordeel was bij het flexibilizeren van het inkomen.

Het deel van het loon dat geflexibilizeerd is maar niet opgenomen is wordt uitbetaald als premie en dit wordt niet geïndexeerd als ik het goed begrepen heb.

Wat mijn collega's en mij het meeste schrik bezorgd is of dit op lange termijn het pensioen negatief kan beïnvloeden.

Hopelijk is er iemand hier die wat meer inzicht kan geven hierover.

Mvg
Matthias

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”