Intremin contract anders door geplande operatie

Christinadw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Intremin contract anders door geplande operatie

#1 , 14 jun 2018 18:40

Beste,

Ik ben vorige week geopereerd aan mijn tanden deze was dus ook gepland en heb dit aan mijn werk laten weten dat ik maar enkel maandag en dinsdag kon werken.
Normaal krijg ik altijd week contracten. Dus was ik verondersteld dat dit ook zo was nu kreeg ik maar 2 dagen betaald.
Gebeld naar interimm zij hebben maar 2 dagen contract opgesteld omwille van dat ze de planning hadden door gekregen dat ik die andere dagen in ziekhuis zou liggen.
Nu vraag ik me af of dit wettelijk is? Ik ben deze week terug gaan werken en had wel een week contract terug gekregen wat moet ik nu doen met die andere drie dagen vorige week? Zij sturen mij naar de ziekenkas om daar het geld van te krijgen. Terwijl ik vorige week het ziekenhuis attes binnen heb stoken en ze zijden dat ik niks moest doen dat het door hun betaald werd. Ik werk er al sind maart tot op heden. Heb horen vertellen dat dit niet wettelijk is iemand ervaring mee? En heb ook geen c4 ofzo gekregen voor die drie dagen ..?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2018 20:10

Als je met week contracten werkt dan stopt ieder week je contract, en de maandag start je opnieuw met een nieuw contract voor een week.
Daar je nu enkele dagen niet kon komen hebben ze voor die dagen geen contract opgemaakt, de interim moet je die dagen niet betalen , dit is voor de ziekenbond of voor den dop !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”