Is km vergoeding verplicht?

Sofie2010
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Is km vergoeding verplicht?

#1 , 06 jun 2018 08:50

Het zit zo.ik werk in een klein kapsalon.ik ben als 1nege in dienst en woon nu officieel op 10min van mijn werk maar in juli verhuis is ik naar beringen wat 55km gaat zijn.
Nu vroeg ik mij af is km vergoeding verplicht ,mijn bazin wil dit niet betalen.
Zei beweerd dat het 8€ perdag is dat ze moet bij betalen en ze moet normaal mij opslag geven maar ze heeft gezegt dat ze de 2 niet samen kan betalen.
Wat is er verplicht mij km vergoeding betalen of mij zowizo in het juiste loonbarema zetten.

Wie kan even uitleg geven??

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2018 09:07

Hij is dat echter niet altijd verplicht.
Neem je iedere dag het openbaar vervoer om te gaan werken, dan is de werkgever verplicht een bijdrage te doen in je sociaal abonement.j.

Neem je je eigen wagen, dan is hij niet verplicht jouw woon-werkverkeer te betalen.

Voor de PC314 kappers

Kom je met de fiets forfaitaire vergoedingen voorzien ten laste van de werkgever.

Deze forfait komt overeen met 100% van een treinkaart van de NMBS op basis van het aantal afgelegde kilometers

Deze PC 314 dus van kappers en kapsters dit is een mager beestje wat extra's betreft !

Ik denk dat je loon nu voor 2018 12,71€ moet zijn !

Heb je dit niet zet ik hier wel een de juiste lonen op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sofie2010
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2018 13:16

Ok maar mijn loon is ook niet juist.
Ik sta normaal ik categorie 3 ( autonoom werken of leer dan 6jaar in de sector) ik werk 9j in de sector en werk hier alleen ,hou zelfs met momenten de zaak alleen open. En wat u zegt is van categorie 2 (onder begeleiding werken of 6maand in de sector) en dit barema heb ik van pc 314.

En dan vraag ik mij af waarom word km vergoeding dan terug betaald voor de werkgever.en kreeg ik het op vorige werken wel

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2018 13:53

De werkgever mag je vrijwillig een km vergoeding geven, of hij weet het niet dat hij het niet moet !

Wat je loon betreft dit ga je zelf moeten onderhandelen met je werkgever, of je kan naar de vakbond gaan en die kunnen een brief schrijven, maar veel gevolg moet je daar nooit van verwachten.
Het beste is zelf onderhandelen, of aan de arbeidsinspectie dit melden, dan gaan die na een paar weken eens gewoon bij je werkgever de papieren controleren als alles in orde is, en dan zullen ze haar je baas erover aanspreken en zal zij met terugwerkende kracht dit moeten storten.

Men zal niet zeggen dat ze gestuurd zijn, ze komen zogezegd voor een algemene controle !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”