Mijn vakantie geld worden afgehouden van mijn loon

Nikoleta
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mijn vakantie geld worden afgehouden van mijn loon

#1 , 02 jun 2018 18:27

Beste ik zit met een vraag sinds gisteren.
Vorige jaar ik heb gewerkt voor 6 maanden met een vervangscontract. Eind november mijn contract was beëindigd en op dat moment ik krijg mijn loon samen met dubbele vakantiegeld. Na 1 maand en half ik werd terug aangeworven bij de zelfde werk met vervangscontract terug.
Ik krijg mijn loon van mei met een grote verschil van geld.dubbele vakantie geld en enkel vakantie geld worden afgetrokken van mijn loon.is dat normaal ik werk toch bij zelfde werk.
Dat ik geen vakantiegeld niet meer krijg oké maar dat ik ook mijn loon is minder dat kan ik niet verstaan.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 jun 2018 19:40

Je hebt dat vakantiegeld al eind november ontvangen van uw oude werkgever.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2018 20:08

men zou voor bedienden het best het zelfde doen als voor de arbeiders dit laten uitbetalen door de vakantie kas, nu als men veranderd van werkgever is er altijd discussie ondanks men eigenlijk meer heeft dan bij arbeiders !

Veel bedienden snapt het systeem totaal niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 02 jun 2018 23:05

er is enkel en dubbel vakantiegeld. Voor arbeiders worden beiden gelijktijdig door een vakantiekas betaald.

Voor bedienden loopt normaal het loon door terwijl men vakantie neemt( enkel ) vakantiegeld, en krijgt meestal in de maand mei het dubbel vakantiegeld uitbetaald.
Als men van werkgever verandert dan wordt het een soep in het kwadraat. Want de kans is groot dat men het vakantiegeld reeds voortijdig heeft uitbetaald gekregen ( vertrekvakantiegeld ) maar men is dat het jaar nadien al "vergeten" dat men het ontvangen heeft.

Terug naar “Loon”