extrlegale voordelen

123abcd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

extrlegale voordelen

#1 , 28 mei 2018 09:37

Ik werk binnen een Duitse multinational. Collega's met dezelfde jobinhoud, jaren dienst,... hebben meer extra legale voordelen. ( vb firmawagen, gsm,...)
Dit werkt zeer negatief op de werksfeer. Mogen managers extra legale voordelen uitdelen " à la tête du client " of bestaat er een regeling die de gelijkheid tussen werknemers regelt ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2018 09:42

Lonen en premies is men vrij te geven aan wie zij dit willen binnen het minimum wettelijk kader, het is aan u om te onderhandelen over je loon voorwaarden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2018 09:45

Ik werk binnen een Duitse multinational. Collega's met dezelfde jobinhoud, jaren dienst,...
Ook dezelfde "joblevel"? Ik werk eveneens in een multinational en sommige collega's zitten nu éénmaal in een andere, iets hogere joblevel, terwijl ze in praktijk ongeveer hetzelfde doen dan andere collega's. Het effect is dat zij net hoog genoeg "in rang" zijn om een bedrijfswagen te krijgen.

Zoals hierboven gezegd: niets houdt u tegen om te onderhandelen over loonvoorwaarden / joblevel / etc...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

123abcd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mei 2018 19:50

Idd zelfde joblevel, maar andere verloning. Onderhandelen is zo goed als onmogelijk doordat ik 3 hiërarchische managers heb.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 28 mei 2018 20:08

Dan zou ik uw conclusies trekken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2018 10:36

Idd zelfde joblevel, maar andere verloning. Onderhandelen is zo goed als onmogelijk doordat ik 3 hiërarchische managers heb.
Onderhandelen is altijd mogelijk. Als je echt een toegevoegde waarde voor het berdijf bent, kan het zijn dat men je liever wel een bedrijfswagen geeft, dan dat ze je zien vertrekken. Uw onderhandelingspositie hangt af van uw prestaties binnen het bedrijf en hoe graag men je dan ook wenst te houden. Als je zegt dat onderhandelen zo goed als onmogelijk is, zeg je eigenlijk "Ik ben niet zo belangrijk voor het bedrijf dat men mij een bedrijfswagen zal geven als ik zou melden dat ik anders vertrek. Ik kan eigenlijk wel gemist / vervangen worden." Dan moet je jezelf ook de vraag stellen: ben ik in zo'n geval die bedrijfswagen wel waard? Of beter: "Ben ik IN DAT BEDRIJF die bedrijfswagen wel waard?" Mogelijk in dat bedrijf niet, maar bij een ander bedrijf waar je zou kunnen solliciteren, wel. Aan jou de keuze...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Loon”