uurloon te weten komen van bedrijf

Zeeno
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

uurloon te weten komen van bedrijf

#1 , 10 mei 2018 10:54

Is er eigenlijk een manier om te weten te komen welke lonen dat een bepaald bedrijf betaald voor die bepaalde functie ?
Ik weet ook wel dat dit met bijkomstige premies enz kan afwijken .
Maar ik denk dat dit van bepaalde grote bedrijven toch moet te achterhalen zijn.
Ik zou graag willen solliciteren voor een functie in een bepaald bedrijf , al moet ik dan wel een 200 km van huis gaan werken en dus waarschijnlijk aldaar iets huren. Vandaar dat ik toch graag vooraf zou weten of het wel loont om daar te gaan werken.
Het zou ook handig zijn moest ik te weten kunnen komen of dit een goede werkgever is naar zijn werknemers toe.
Op welk manier kan ik dit te weten komen.
Groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 10 mei 2018 10:56

Er is geen wettelijke verplichting om verloning openbaar te maken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2018 11:03

Je kan proberen via een vakbond die in dit bedrijf een ondernemingsraad heeft, die mensen zijn op de hoogte van de lonen van de bedrijven die een ondernemingsraad heeft.

De minimum lonen die kan je gemakkelijk via de PC nummer en cao terugvinden, maar dit zijn dan wel minimumlonen, ik denk dat je daar niks mee bent en eigenlijk de reële lonen en premies wil kennen. !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 10 mei 2018 14:38

Bij een bank waren de lonen gekend tot niveau bediende middenkader.
Niveau hoger kader (loonschool 11 was 15% hoger dan 3/4 hoogste loonschaal 10).. daarboven stonden er *** en waren dus onderhandelbaar.

Terug naar “Loon”