Verschil Nederlandse en Belgische wernemers

EmployeeSoul78
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verschil Nederlandse en Belgische wernemers

#1 , 04 mei 2018 15:57

Ik werk in een bedrijf in Nederland. Er werken hier zowel Nederlanders als Belgen. De Belgen werken hier onder een Belgisch contract met de Belgische wetgeving enzo. De Belgen hebben dan ook een index aanpassing op het loon. De Nederlanders werken onder een Nederlands contract met de Nederlandse wetgeving.

Nu krijgen we dit jaar een loonsverhoging van 100 euro op ons loon. Maar ik en mijn Belgische collega's die als Belg hier werken, krijgen dat niet omdat wij toch al een indexverhoging hebben gehad. De indexverhoging bedraagt echter geen 100 euro bruto. Kunnen wij daar iets tegen inbrengen zodat wij alsnog een loonsverhoging kunnen krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2018 19:44

Zonder je dossier te kennen wil ik zeggen van twee walletjes kan je nooit eten, als de index nu veel meer had geweest hadden we u hier niet gelezen.

In Nederland is de loonvorming totaal anders dan de Belgische, maar na wat jaren is die altijd al geweest dat ze toch even veel komt, Nederland iets vroeger of dan eens de Belgen wat vroeger!

Hoe hebben jullie dit bij aanvang gekozen ??of had je geen keus?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#3 , 06 mei 2018 06:49

Beste,

Zoals u het voorstelt, werkt u voor een Belgische werkgever in een Nederlands bedrijf. (Detachering?)Voor u zijn dan ook de Belgische regels van toepassing. U zal dan ook met uw Belgische werkgever moeten afspreken welke extra voordelen u eventueel zou kunnen bekomen. Ik denk u o.a ook aan de opbouw van een aanvullend pensioen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Loon”