Uitbetaling loon.

Elise89
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uitbetaling loon.

#1 , 29 apr 2018 11:23

Ik heb nog steeds mijn loon van maart 18 niet gekregen.

Mijn baas beweert dat hun sociaal secretariaat dit doet, daar beweren ze van niet. Online vind ik hier ook niets van terug.

Wat nu? :-(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 29 apr 2018 11:59

Klacht indienen via uw vakbond of bij de dienst "Toezicht sociale wetten".
Welk kantoor te contacteren voor uw woonplaats vindt u hier:
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552

Wettelijk mag de betaling van het loon niet gebeuren na de 7de werkdag volgend op de periode waarop het loon betrekking heeft (en dan moet dit nog specifiek in de arbeidsovereenkomst of de CAO vermeld zijn, normaal is het de 4de werkdag).

Wat dus zou willen zeggen dat het loon van maart '18 uiterlijk op dinsdag 10 april uitbetaald had moeten worden, en indien u bij een andere bank als uw werkgever bent had dit dus uiterlijk op donderdag 12 april op uw rekening moeten staan.

Later is een overtreding van de sociale wetten!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2018 14:12

We zijn eind april dus veel te laat
Een sociaal secretariaat heeft niks te zien met je uitbetaling het is je werkgever die veranrwoordelijk is
Even tot je vakbond gaan of beter even met je werkgever praten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Elise89
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2018 15:27

We zijn eind april dus veel te laat
Een sociaal secretariaat heeft niks te zien met je uitbetaling het is je werkgever die veranrwoordelijk is
Even tot je vakbond gaan of beter even met je werkgever praten

Dat is juist het ding. Men baas houdt voet bij stuk en beweert dat acerta hiervoor verantwoordelijk is. :/

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2018 16:09


Dat is juist het ding. Men baas houdt voet bij stuk en beweert dat acerta hiervoor verantwoordelijk is. :/
Neen een sociaal secretariaat het woord zegt het zelf is een secretariaat die voor de werkgever de papieren rompslomp van werknemers doet, in OPDRACHT van u werkgever en je werkgever moet hun hier voor ook een loon betalen, en hebben met u niks maar ook niks te zien.

Ik denk dat je werkgever met een kas probleem zit, dat komt meer voor, maar daar moet hij een oplossing voor zoeken, anders zal dit slecht aflopen voor hem en zijn personeel !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”