onterecht loon terugbetalen?

klaver
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onterecht loon terugbetalen?

#1 , 27 apr 2018 13:02

Ik werkte tot februari als interim via Randstad. Nu kreeg ik vorige week een brief van hun business administratie dat ik ergens 75 euro teveel zou zijn uitbetaald en dat ik dit zou kunnen staven met de loonstaten. Toch vind ik niets van zulk bedrag terug. Wel heb ik tijdens de feestdagen eens gemerkt dat het leek alsof ze een feestdag twee maal uitbetaald hadden, maar omdat hun loonstaten soms een warboel zijn en een extra'tje altijd welkom is heb ik me er geen vragen bij gesteld. Wat kan ik nu best doen? Mogen ze zomaar geld terugvragen? Op de brief wordt gevraagd binnen 15 dagen te betalen, wat ik best opdringerig vind voor een fout waar ze na drie maand pas achterkomen... als het al degelijk een fout is? De brief was ook niet aangetekend. Kan ik dit negeren? of kan ik beter gewoon betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 27 apr 2018 13:04

wat u teveel gekregen hebt kunnen ze uiteraard terugvorderen. Als u te weinig had gehad, zou u ongetwijfeld ook gereageerd hebben, denk je niet?

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 27 apr 2018 14:10

Neemt niet weg dat zij moeten kunnen aantonen wat ze u precies te veel hebben betaald. U kan om verdere verduidelijking vragen. Als het inderdaad blijkt te kloppen, dan heeft u geen andere keuze dan dit terug te betalen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Loon”